Gå til innhold

Hvordan tar dere tempen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i familien har vi alltid tatt tempen i baken, både liten og stor. Men når jeg lese her på DIB virker det som om de fleste synes dette er en gammeldags metode. Hvorfor ikke gjøre det slik at resultatet bli riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt anbefalt av legen og helsestasjonen å ta i baken. Mine barn har ingen problemer med det. Bare gjør det forsiktig og med vaselin, sp er vel det ingne problem? det viktigste er jo at tempen er så korrekt som mulig. Gammeldags å gi stikkpille også kanskje?? samme prinsippet ;)

Skrevet

Hjemme hos oss så gjør vi det sånn at man får tempen i rompa så lenge man bruker bleie, men er man for stor til bleie, så er man stor nok til å ta tempen i øret :)

Skrevet

Jeg sverger til thermo flash. Resultatet blir riktig. Vi har vanlig termometer også, og har flere ganger i starten dobbeltkontrolert før vi turte å føle oss trygge på den nye dingsebomsen, men nå bruker vi kun thermoflash. Så slipper man vekke småttingene også, om de har sovnet og man vil sjekke om feberen har gått opp eller ned. Renslig og enkelt. Har til og med sjekka tempen på katta med denne da hun var forkjøla. hehe Kjempepraktisk! :)

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-914500.aspx

Skrevet

Vi gjer som deg inntil vi får ein annan sort termomenter som gjev like korrekt resultat ein annan plass på kroppen :o)

Skrevet

Lille blir helt hysterisk hvis jeg prøver å ta tempen i baken. Så det får jeg ikke til, men har ett pannetermometer kjøpt på apoteket som er veldig greit å bruke... Ikke noe ubehag for barnet.

Skrevet

Hm. Den der såg snedig ut. Er vel sånne dei har begynt å få på sjukehuset her. Søstera mi var nyleg innlagt og syntes det var litt "morsomt" å sjå prioriteringane: På akuttmottaket hadde dei den typen der, på undersøkelsesrommet hadde dei øretermomenter, på avdelinga hadde dei "vanleg" type som skal under armen eller i baken ;o)

Kanskje vi burde skaffa oss ein sånn.

Skrevet

Vi måler også i rompa. Ser ikke poenget med å invistere i dyre apparater når en kan bruke en vanlig tempmåler til en femtilapp. Så ubehagelig er det da ikke å måle i rompa.

Skrevet

Vi har øretermometer og vanlig termometer. Det er øretermometeret vi bruker de få gangene som tempen har vært veldig høy og de har blitt slappe har vi målt i baken også. Alle gangene så har det vist likt, så jeg stoler på øretermometeret vårt.

Selv har jeg tempratur på 36grader, noe min mann ikke kunne skjønne at jeg hadde. Så etter utallige runder med testing med begge termometer gav han seg og skjønte at jeg bare var slik. Vi har sjekket med gjevne mellomrom ungene, for å finne ut hva deres tempratur er. Hun ene har 37,5 og hun andre er 36,8 så må gå litt utufra hva de har til vanlig før vi kan konstatere at de har feber.

Skrevet

I stumpelumpen på Sjefen i huset på 15 mnd.

Under armene på meg selv. (men legger på 5 streker)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...