Galskapens overhode Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 setet til nr 3 må kunne festes med midtselen i baksetet.. har da kun funnet acta graco som festes trygt på denne måten. Har et 0-13 kg sete som vi får låne til lille er 3-4 mndr.. Tenkte å invistere i et acta graco duologic etter dette. Ser at ca 2 år gamle seter selges på finn til 1500-2200. Fant en nettbutikk som solgte til 2990 + frakt på 229. Pga økonomi må vi vurdere med omhu.. Får man kvitteringen med det brukte setet så stiller man vel sterkere i fht reklamasjon.. Men om garantien kun er 2 år, så er det en risiko å kjøpe brukt også. Noen råd for hva man skal velge?
Galskapens overhode Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #2 Skrevet 31. desember 2010 og bare fordi jeg MÅ rette skrivefeil.. det skulle stå investere
lillemy_85 Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 Kommer til å kjøpe både vogn og en del andre ting brukt, men bilsete vil jeg enten kjøpe helt nytt, eller fra noen jeg kjenner, slik at jeg kan vite med sikkerhet hvor lenge og mye det er blitt brukt.. Når det gjelder sikring av barnet i bilen er det godt å være 100 % trygg på at det virker som det skal :-) Det er verdt noen hundrelapper ekstra
SuperMoM <3 Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 Bilstol kjøper vi enten nytt eller fra noen vi kjenner. Kun fordi at vi ikke har noen garanti på om bilstolen har vært med i en bilulykke. Og mener å ha lest at man ikke har noen garanti på hvor trygge de er etter det,uansett hvor stort/lite kollisjonen har vært. Mange som selger sånne seter,kun for å få de solgt.
karolineb Skrevet 31. desember 2010 #5 Skrevet 31. desember 2010 Vil bare si at jeg har acta graco duologic og er overhode ikke fornøyd, jenta som bruker det er 2,5 år og normal i str, men selene på setet er altfor korte så det er såvidt vi får de på!!
AO3 Skrevet 31. desember 2010 #6 Skrevet 31. desember 2010 I mine øyne er bilsete det eneste man IKKE skal kjøpe brukt, kanskje med mindre det er av nære venner/familie man kan stole 100% på. En kvittering hjelper ikke hvis setet har falt i gulvet en gang. Det kan ha fått en skade man ikke ser - før det er for sent, og bilulykken med et skadet sete er et faktum.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 IKKE kjøp brukt. Vi gjorde det og etter 5 dager ble det ødelagt. Stoler ikke på fremmede når det gjelder bilsikkerhet. Så vi har lært at vi må bare kjøpe nytt. Kan bli dyrere å kjøpe brukt for å så måtte kjøpe et nytt et.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå