Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Må bare kopiere denne setningen,for det så feil! Det er en nevrologisk feil i hjernen. Men når det er sagt,så er det mange ADHDere med tilleggsdiagnoser som bla angst og depresjon,som ER psykiske lidelser. Er viktig å ikke slenge rundt med "fakta" som kanskje ikke stemmer!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 Enig! Det er mange som misforstår og tror at hvis noe er en diagnose, så er det en psykisk lidelse.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 Mange kan jo tro det da, det blir jo gjerne puttet sammen med psykiske lidelser i pensum i forskjellige helseutdanninger. slik som feks demenssykdommer (alzheimer) ol.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #5 Skrevet 30. desember 2010 Det er klassifiser som en psykisk lidelse. (Og det er ikke noe å diskutere på, for det er bare å sjekke kassifiseringssystemet.) http://www.adhdnorge.no/index.asp?id=28657
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 http://no.wikipedia.org/wiki/Attention_Deficit_Hyperactivity_Disorder
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 Javel? Jeg har skrevet hovedoppgave om jente-adhd i grunnskolen i psykisk helsearbeid, hadde aldri fått godkjent problemstillingen min hvis ikke adhd var en psykisk lidelse. Fikk i tilleg en A på denne oppgaven. På sykepleien hadde vi om adhd og asberger under psykiatri-fag. Jeg har en sønn som har hatt diagnosen adhd i 10 år. Han har verken depresjon eller angst. Han har likevel en psykisk lidelse.Mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #8 Skrevet 30. desember 2010 Står at det skal være 10 innlegg på denne, men jeg får bare opp fire.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #10 Skrevet 30. desember 2010 Hva er adhd, fra forskning.no Hva er ADHD? ADHD er den viktigste psykiske lidelsen blant barn, og tre til fem prosent av befolkningen rammes. http://www.forskning.no/artikler/2005/mars/1110282817.08
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #11 Skrevet 30. desember 2010 Det kategoriseres under psykisk lidelse..... Det er et medfødt handikap, som er nevrologisk og som gir utslag psykisk..... Jeg har selv ADD, og har barn med ADHD. Jo, det er faktisk fakta, selv om du ikke liker det, HI Bare spør handikapforbundet
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #12 Skrevet 30. desember 2010 Prøvde å skrive tidligere, men det kom ikke gjennom. Jeg spurte en venninne av meg som er psykiatrisk sykepleier, og hun sier at det er en psykiatrisk lidelse.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2010 #13 Skrevet 31. desember 2010 Klart det er en psykisk lidelse. Er det fysisk mener du? Hehehe. Men det er vel ingenting "galt" med at lidelsen er psykisk og ikke fysisk? Eller mener du at de med ADHD har knekt foten?
Tante Blås Squaw Skrevet 31. desember 2010 #14 Skrevet 31. desember 2010 Dere som steiler på betegnelsen "psykisk lidelse" - hva slags fordommer har dere? Det er leeenge siden "psykisk lidelse" var det samme som skvær hakke steine gal ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå