Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Jeg har tenkt å lage stuffing med sopp og bacon til kalkunen i morra, men jeg blir veldig usikker på hvor mye man trenger. Vi blir 3-4 voksne og to barn, men regner med at bare ett av barna spiser kalkun og ingen stuffingen. Oppskrifta jeg har funnet og har tenkt å bruke som utgangspunkt er denne. 100 g bacon 250 g sjampinjong 200 g brødterninger 1 ss hakket persille 4 ss rømme 1 ts basilikum salt/pepper
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 det kommer jo ann på hvor stor kalkunen er, men jeg vet at du skal bare fylle den omm 3/4 full, og sy den godt sammen, så det ikke renner ut. jeg har ikke laget det på mange år, da jeg har kuttet ut å ha fyll inni, men jeg tror det holder med 1/2 kilo deig, og alt det andre inni, men som sagt, det kommer ann på str :-))
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2010 #5 Skrevet 31. desember 2010 nå leste jeg ditt første innlegg, og tror fint du kan lage denne etter oppskriften, men rart du ikke skal ha feks kjøttdeig i den??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå