* 5 om dagen * Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 står det oppført noen plass da? i såfall, kanskje i arkivet til sykehuset du sogner til...vet ikke jeg men... men når du har finne ut hvor, så må du nok kontakte de og be om at de endrer det.
Gjest Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 Eneste stedet jeg har oppført nærmeste pårørende er på donorkortet mitt og på et skjema hos arbeidsgiver
WP-TLogPeanut Skrevet 30. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2010 Ja,det må jo stå oppført noen plass,tenker jeg , for når personer kommer inn og ikke kan gjøre rede for seg , må det jo stå i et slags register.. Noen andre som vet for sikkert om det er sykehuset?
Verbena Skrevet 30. desember 2010 #5 Skrevet 30. desember 2010 De har ikke bare tilgang til folkeregistret og kan søke opp bostedsadresse og hvem man bor sammen med om det skjer noe?! Og bor man alene så ringes vel foreldre vil jeg tro. Tror ikke det står noe på de skjemaene man fyller ut på sykehuset, så tror ikke man oppgir det selv. Ringe sykehuset å spøre kanskje? Er du bedre?
Fire småtroll Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 Om du er gift er automatisk ektefellen din nærmeste pårørende, hvem du er gift med finner de ut av på de fleste offentlige kontorer. Er du ikke gift er foreldrene dine de nærmeste pårørende, eller når barna dine har fylt 18 år er det de som tar over. Dette er en av grunnene til at det er viktig å gifte seg synes jeg, for å kunne være hverandres nærmeste pårørende etter loven. Om jeg en gang skulle havne i respirator etter en ulykke e.l. vil jeg at mannen min skal ta avgjørelsene for/om meg, ikke foreldrene mine. Nå har ikke jeg foreldre som ville overkjørt meningene til en evt samboer, men de kan faktisk gjøre det. Om ikke loven har blitt endret da, det tør jeg ikke si noe om, samboere får jo stadig flere rettigheter man tidligere måtte være gift for å ha..
* 5 om dagen * Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 eneste jeg kan huske at jeg har skrive på noen pårørede er på barnehagepapirene, men det er de som står oss nærmest, og der har vi satt opp svigermor.
meg & to små vampyrer Skrevet 31. desember 2010 #8 Skrevet 31. desember 2010 Nei, det står da ikke noe sted. Det går vel automatisk om man er gift, ellers er det sikkert foreldrene.
Gjest Skrevet 31. desember 2010 #9 Skrevet 31. desember 2010 Hos folkeregisteret. Og offentlige etater har brukerid der slik at de kan sjekke. Du kan ikke endre noe der da nærmeste pårørende er først mann, så evt foreldre. (det er registrert hvem dine barn er, om du er gift og hvor du bor der. På den måten kan man finne foreldre også).
sjøsamen Skrevet 31. desember 2010 #10 Skrevet 31. desember 2010 politi har hvertfall tilgang på det via folkeregisteret, der står søsken, foreldre, ektefelle, barn etc...
kitty litter Skrevet 1. januar 2011 #11 Skrevet 1. januar 2011 Man velger helt selv hvem man VIL ha som nærmeste pårrørende. Det behøver ikke nødvendigvis være noen i familien i det hele tatt...
Pippippen Skrevet 1. januar 2011 #12 Skrevet 1. januar 2011 Det står ikke oppført noen plass om nærmeste pårørende. Det finnes noe som heter Folkeregister, og der ser man hvem som er gift med hvem, mor/far til hvem osv osv osv... Om du tenker i henhold til en ev ulykke eller noe sånn, så skriv ICE foran kontaktpersoner som du vil skal bli kontaktet i sånne tilfeller.. ICE står for In Case of Emergency
Pippippen Skrevet 1. januar 2011 #13 Skrevet 1. januar 2011 Glemte å skrive at du kan skrive det på mobilen :-)
Mor Løvehjerte Skrevet 1. januar 2011 #14 Skrevet 1. januar 2011 Lurer innmari på hvor det ble av innlegget mitt om ICE-numre som jeg skrev om her i natt. Uansett: Det er det ambulanse/sykehus ser etter først, hvis pasienten ikke klarer å gjøre rede for seg. Som Pippippen skriver altså...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå