Gå til innhold

Litt hjelp takk (sykt barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt her på litt over 2 år som fikk høy feber for 4 dager siden, og har hatt litt av og på de siste dagene, men ikke høy de siste 2 dagene. Men i natt og i dag har han hatt en forferdelig tørrhoste, og ikke får han i seg noe mat. Prøvde med en yoghurt, men den kom opp igjen fordi han hostet så fælt. Han har hostet til han har spydd 2 ganger i dag, så jeg regner med at det er en halsbetennelse eller en start på en kraftig forkjølelse.

Men han har ikke feber? Og almenntilstanden hans er egentlig ganske grei bortsett fra når kvelden kommer. Da blir han kjempe slapp...

Er det noe å bekymre seg over eller er det som jeg sa her oppe, en forkjølelse?

Er det slik at så lenge han ikke har feber, så er det ingenting å bekymre se over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik har min 2 åring det også for tiden. Har hatt feber men den er over de siste dagene. Han våkner ett par ganger om natta med tørrhoste og gråter for det. Han har også kastet opp etter å ha blitt anstrengt/herjet, men jeg tar det helt med ro. Det går nok over av seg selv. Allmenntilstanden er jo god. Gir nesedråper for tett nese, og gav paracet når han hadde feber eller virket plaget av andre ting enn hoste.

Eneste som kansje er litt spesielt er at din blir kjempeslapp når kvelden kommer. Kanskje du skulle snakke med lege i morgen.

Skrevet

Effedrin hostesaft.. Du må iallefall få gitt han noe hostedempende.

Det koster INGENTING å ta han med til legen for en liten sjekk nedi halsen. Er bedre å sjekke tidlig, enn å stå med sjkegget i postkassa om en uke å undre seg over hvorfor en ikke stakk til legen når det viser seg han har luftveisinfeksjon eller noe lignende.

Jeg tar heller min sønn med til legen en gang for mye, enn for lite. Men det er fordi jeg har brent meg noen ganger, å ikke har forstått at han har hatt øreverk stakkar. :/

Lykke til iallefall og god bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...