Gå til innhold

Indrefillet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage indrefillet imorgen, helstekt tenker jeg. Men burde jeg marinere den ikveld? Og med hva? Har ingen ferdigmarinade hjemme.

Og hva serverer dere til? Åssen poteter? bakte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Anbefaler å bare gni kjøttet inn med salt og pepper noen timer før steking. Stek den i stekepannen først slik at du får en stekeskorpe og at saften holder seg inne i steika under helsteking i ovn.

Poteter er jo litt smak og behag. Selv er jeg glad i råstekte poteter til.

Skrevet

Er det indrefilèt av okse du mener? eller svin?

Hvis jeg lager av oksekjøtt så pleier jeg bare å krydre den godt med salt og pepper en halvtime tidligere eller så.

Steker den på høy varme i en panne så den får litt "sprø" kant rundt, før jeg putter den inn i komfyren på ca 125 grader.

Etter ca 50 minutter er den noe rød inni, men hvis man vil ha den litt mer gjennomstekt/medium så må den stå litt lenger, til steketermometer viser ca 60 grader.

Lar den hvile i ca 20 minutter før jeg skjærer i den. Og serverer helst bakte eller gratinerte poteter til..

Skrevet

hvis du skal marinere ville jeg gjort det i kveld. selv bruker jeg bare å smøre inn med salt og pepper kvelden i forveien. også bruker jeg å ha løk og gulerøtter oppi formen den blir stekt i og litte grann vann for god kraft til sausen pluss at det sette jo litt smak i kjøttet.

bruker å servere med enten hjemmlagde fløtepoteter eller bare vanlige kokte poteter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...