Gå til innhold

Himmel og hav..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da har testen gitt oss beskjed om at vi skal bli foreldre. 5 september er terminen vi har reknet oss frem til. Dette var ikke planlagt, så vi er begge GRØNN på hva som skal skje videre nå. Er disse testene sikker? Skal jeg bestille legetime med en gang? Går det an å bestille ultralyd før man har vert til lege??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi grattis!!

Beställ legetime så blir du skrivet in. Om du vill ta ultraljud innan det ordinära som du får gratis(är i ca vecka 17) så beställ privat, sök på nätet. Hade jag varit dig hade jag väntat till vecka 8-10 då slår hjärtat om mycket är utvecklat :)

 

Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å stikke innom legekontoret og ta en test for da er du i allefall sikker (men hjemmetestene er stort sett like sikre for de bruker lignende på legekontoret) og du blir registeret. som *lycklig<3* sier så er normal ultralyd rundt uke 17, tidligere hvis det er noe utenom d vanlige. første legetime er vel mot uke 12, men hvis du sier at du vil inn tidligere så tror jeg ikke de krangler for mye på den;)

 

lykke til!! du har mye å se fram til!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info. Har tatt tre tester, så rekner med det stemmer, men kommer til å bestille legetime på mandag, og gå på privatultralyd så tidlig som mulig. Er det vits å bestille allerede nå i uke 5? Ser de noe så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi ja något ser dom men för att se det om hjärtat slår är det efter vecka 6, det är stort. jag hade väntat till då. En liten prick som pulserar... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 5 ser man bare gestasjonssekken, ser ut som svart hule i livmora. Man kan også se plommesekken, "matposen" til embryo. Er du heldig ser man embryoet som et mini riskorn. Ville ventet til 6-7 uker, da kan du som nevnt over se hjerte slå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tenker at jeg vil på ultralyd i ca uke 7, er vel kansje litt ventetid uansett?!?!

:)

Har dere begynt å fortelle noe? Jeg har ikke klart å holde meg, så min familie vet det allerede, og heldigvis ble de kjempe glade:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye.de testene som du tar hjemme er like sikker som hos legen.jeg ville ha venta med privat.d koster ca 1000-1200 kr og da er d jo kjekt å ta d når de ser litt.jeg skal selv i februar.da er jeg 29 uker på vei.blir så kjekt å se min lille prinsesse igjen.lykke til videre.hilsen stolt snart 3 barns mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...