Gå til innhold

Anmeldese av pedofile/voldtekts forbrytere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøvde en gang å anmelde en blotter og selv om jeg kunne gi de fult navn på vedkommende så ble saken hennlagt p.g.a. bevisets stilling.

Det jeg tenker er at dersom jeg eller mitt kjære barn noen gang ble utsatt for voldtekt ville jeg da ha anmeldt saken? På meg virker det som om slike saker er veldig nedprioritert og skulle man være så heldig å "vinne i lotto" og få vedkommende dømt så er det jo ikke mye straff det snakkes om, det er jo ikke mer enn omtrent et klapp på skulederen og følgende beskjed: "vær så snill og ikke gjør dette igjen".

Så dersom jeg viste hvem vedkommende hadde vært hadde jeg nok gladlig betalt noen til å plage denne personen så lenge at vedkommende knapt tok sjansen på å gå ut. Så klart er ikke dette noen god løsning men med det rettsystemet vi har i Norge i dag blir jo ikke denne type forbrytelser straffet i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du mener folk skal dømmes når det ikke finnes bevis? Hvis noen anklaget deg for blotting, så skulle du bli dømt fordi noen bare sier det skjedde?

Skrevet

Nei, rettsystemet her og strafferammene her er dessverre latterlige her til lands.

Jeg ser gjerne at pedofile og voldtektsforbrytere får livstid. (Og med det mener jeg faktisk livsstid, og ikke noen få år, for så å slippe ut pga god oppførsel.

Gjentagelsesfaren er så enormt stor at man slik det er nå, rett og slett sier "vær så god, nå har du sonet 1.5 år, så nå kan du få slippe ut og ødelegge flere mennesker for livet."

Jeg er voldtektsoffer selv, og slet med det daglig i 10 år. Og da ble jeg voldtatt som voksen.

Må bare anta at det er enda verre å gjennomgå slike ting som barn.

Skrevet

Hvorfor i all verden skal pedofile straffes hvis de ikke har begått overgrep? Slik du fremstiller det, mener du det?

Gjentakelsesfaren er svært liten. Før man uttaler seg om sånt, så bør man sjekke fakta.

Skrevet

For å si det sånn, de straffer barnet mer ved å gå igjennom hele saken på nytt, for å så å gi en latterlig liten straff. Man kunne like gjerne bare sagt til barnet at slik er verden, og vi må bare leve med det.

Hvis mitt barn blir utsatt for noe av det samme som jeg ble, kommer ikke den personen til å leve lenge. Det finnes ikke et rettsystem i verden som vil redde den "stakkarsen", hvis noen hadde gjordt et grovt overgrep mot mitt barn.

Skrevet

Så du ville drept vedkommende, fått 15 år i fengsel og mistet barnet ditt?

Skrevet

Helt enig i at det er så altfor lav straff, og så altfor vanskelig å bli tatt. Han gambiafyren forgrep seg på sin sønn over hundre ganger, og det fikk han et år og ti mnd ifengsel for. Er jo et slag på trynet for offeret når det er slik ei absurd lav straff for den verste forbrytelse jeg kan tenke meg.

Det er iallefall null logikk i at vinningsforbrytelser blir straffet langt høyere enn voldtekt, og vold.

Skrevet

Å det hadde nok gått bra, ingen som har sagt at det er jeg som skulle ha drept vedkommende.

Det mest ironiske er vel at en mor som hadde drept noen pga. misshandling av barnet hennes så hadde hun fått 15 år, mens den pedofile får et klapp på skuldra og minimal straff. Hurra for et land der pedolfile har mer rettigheter enn barn...

Skrevet

Tipper den gjentakelsesfaren er mye større enn folk tror - Har man lært av sine feil, så er det lettere å gjøre slikt og komme seg unna med det neste gang.

De kommer alltid til å være fristet til å gjenta det.

Ikke verdt risikoen, synes jeg.

Skrevet

Fare for gjentakelse er stor, jeg har jobbet med dette en del selv og ville aldri hatt mine barn i nærheten av en pedofil (om han så bare hadde gjordt det en gang).

Skrevet

De fleste overgrep skjer i familien, f.eks. av storebrødre. Ville du fått noen til å drepe vedkommende om det var storebroren som stod bak overgrepet også? Eller gjelder dette kun folk i andre familier enn din?

Skrevet

Som 16-åring ble jeg voldtatt av en "kompis".Hadde vett nok til å komme meg på legevakten med en gang,ved hjelp av en venninne.Legene der tilkalte en annen som egentlig ikke var på vakt da,fordi jeg hadde så store skader og hun var bedre egnet til å behandle meg.Hun sa også at om ikke dette var en opplagt sak,kom hun til å slutte å jobbe med det hun gjorde.

Politiet kom iløpet av de timene jeg var på legevakten,(ca 5-6 timer) og tok et foreløpig avhør.Politiet sendte også bort en fotograf som tok blider av alt mulig,også sårene nedentil,bitemerkene++

Om morgenen kjørte mine foreldre meg rett fra legevakten til politihuset,der det var et nytt avhør.Det viste seg at "kompisen" hadde meldt seg selv fordi han hadde fått med seg at jeg hadde vært på legevakten.Han sa at det ikke var sånn jeg sa,men at jeg ville det..

Var endel avhør,men enden på visa var at saken ble henlagt pga bevisets stilling..

Fikk derimot en erstatning,fordi jeg ble trodd,og bildene hadde vist at det umulig kunne være frivilig.

Så min mening er at politiet ikke prioriterer slike saker,og det er ingen vits å anmelde slikt..

Dette var veldig kort fortalt om min historie..

Skrevet

Det var veldig trist og vond lesning. Dette er bare nok et eksempel på at konfliktråd er bedre enn vanlig rettsvesen i slike saker.

Skrevet

Jeg anmeldte en mann for "voldtekt": Det var ingen penetrering i bildet, og jeg var sånn sett med på leken, uten at det rettferdiggjør noe som helst. Han var voksen, jeg var barn.

Han ga en helt annen forklaring til politiet enn hva jeg gjorde, og det var opp til meg å gå videre med det eller ikke. Jeg valgte å la det ligge. Det tok meg 9 år før jeg turte å si det til noen, og når jeg først åpnet meg ble jeg ikke trodd (Følte jeg)....

Skrevet

Det der var utrolig tragisk å høre og ja det er slike ting jeg mener, om du ikke har satt opp et videokamera, er edru og sikkelig kledd så er det nesten ingen sjans for å få en slik handling dømt. Jeg tenker også at det å måtte gå gjennom undersøkelser, bli fotografert, også avhør omtrent er som å bli voldtatt på nytt. Så for å overhode få noen dom så må man gjennom alt igjen i en rettsak og risikerer der å ikke bli trodd, blir man trodd så blir det ikke store straffen på vedkommende.

Det er slike saker jeg tenker på, om noen skulle gjort noe slik mot meg eller mitt barn så ville jeg nok plaget vedkommene på helt andre måter og så lenge at han til slutt nærmest tryglet om å bli satt i fengsel.

Hilsen HI

Skrevet

Hadde det ikke vært bedre for deg om det fantes et konfliktråd hvor du opplevde at mannen tok på seg skylden og ba om unnskyldning? I stedet for at vi i dag har et rettsvesen som gjør at de fleste opplever å ikke bli trodd?

Skrevet

Så skulle noe slikt skje igjen så burde jeg bett han ventet litt slik at jeg fikk frem videokameraet?

Skrevet

Jeg er smertlig klar over at de fleste overgrep skjer i familien, og ja det gjelder alle..

Skrevet

Jeg er forvirret - når ble blotting sidestilt med voldtekt eller overgrep mot barn?

Skrevet

19:49: hvem har sagt noe om å dømmes uten bevis?

Vi har lenge visst at politiet nedprioriterer overgrepssaker og at mange slike saker derfor blir henlagt. Er dette greit syns du? Det må da være ok å reagere på det?

Det er ganske mye i mellom det å nedprioritere saker og det å dømme noen uten bevis. En skikkelig etterforskning burde ikke være for mye forlangt.

Skrevet

20:22: gjentakelsesfaren er svært liten??? Det er helt åpenbart at du ikke har den minste peiling på hva du prater om, så la heller være å si noe.

Gjentakelsesfaren er ENORM, både når det gjelder pedofile overprep og andre seksuelle overgrep. Trodde dette var allmennkunnskap.

Skrevet

KONFLIKTRÅD???

Er du helt sprø?

En voldtekt eller et seksuelt overgep er da for faen ikke en KONFLIKT! Det er en forbrytelse, og skal behandles deretter!

For et spark i trynet for de som noen gang har blitt utsatt for dette. Skal liksom det løses ved at overgriperen skal sitte i et konfliktråd og si unnskyld? Det indikerer stert at overgrepet ikke er så ille, når det kan løses i et fuckings konfliktråd!

Og hvorfor skulle voldtekstsmannen innrømme noe mer i et konfliktråd enn i en rettssak?

Da får man heller jobbe med etterforskningen og gjøre denne bedre, enn å redusere denne typen forbrytelser til noe som kan løses i et konfliktråd! Det er å jo innrømme at man har tapt!

Skrevet

21:27, kan du forklare hvorfor voldtekter bør behandles i konfliktrådet heller enn i rettsvesenet??? Syns du virkelig voldtekt er så lite alvorlig, at det skal behandles i konfliktrådet på lik linje med nabokrangler og manglende betaling av mobilregningen???

I et forliksråd er det to i utgangspuktet likestilte parter som skal komme til enighet og finne en løsning. En voldtekt er ikke en slik "konflikt" - en voldtekt har en forbryter og et offer, det er ikke noe å komme til enighet om!!!

Hva i alle dager skulle konfliktrådet være godt for i slike saker? Har du romantiske ideer om at voldtekstmannen skal sitte å si unnskyld, så er alt greit for offeret etterpå? En unnskyldning sagt i en sånn sammenheng har NULL verdi, da alle skjønner at voldtekstmannen beklager seg kun fordi han må. Og hva skjer etterpå? Skal voldtekstmannen bare få fortsette å voldta, for han trenger jo bare å møte kjapt i forliksrådet etterpå for å "si unnskyld"?

Nei, et voldtekt skal behandles av rettsvesenet som alle andre alvorlige forbrytelser.Folket, representert ved retten, skal få anledning til å si i fra klart og tydelig at voldtekt og seksuelle overgrep er noe vi IKKE AKSEPTERER, og hvis du ikke vil forholde deg til det så skal du straffes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...