Gå til innhold

Er i uke 11 og kvalmen blir bare verre- flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med nr 3.

Med nr 1 hadde jeg veldig lite symptomer, med nr 2 hadde jeg kvalme til og fra uke 6 til 12, mens denne gangen begynte kvalmen i uke 8 og har bare blitt verre og verre. Nå er det så ille at jeg ikke orker tanken på verken mat eller drikke.

Er 10+1 i dag. Håper virkelig den forsvinner snart. Blir så redusert av dette :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :)

Jeg ble kvalm over natten da eg rundet 7+0, og det ble bare sterkere og sterkere og nådde vel toppen da eg var uke 15. Nå er eg 18+0 og har ikke vert noe særlig kvalm siste to ukene meeeen det har nok en sammenheng med at eg har vert sykemeldt pga bihulebetendele og halsbetendelse som eg har slitt med siden okotber da... Og eg har konkludert med at de dagene eg står tidlig opp(må stå opp av vekkerklokken og full fart uten å ta det med ro de første to timene om morgenen) da blir eg dårlig hele dagen, og de dagene når eg har styrt mye dagen før, da blir eg dårlig hele dagen...

Så mitt forslag er å ta det så med ro som du kan, det hjelper hvertfall meg...men har vert på jobb nå i romjulen (jobber i barnehage og er full fres hele dagen, til og med nå i romjulen!!) og nå er eg heeeelt gåen igjen... Er lettere sagt enn gjort å ta det med ro når man ikke er sykemeldt merker eg hehe.... Men håper nå at det gir seg helt hos meg også snart! Er jo 4 1/2 mnd nå og har gått med "bare" skikkelig fyllasyk-kvalme siden uke 8 og begynte å spy 3-6 ganger for dager når eg var 11+4.... Ikke noe kjekt å beygnne med det værste når det "i prinsippet" skal begynne å gå over hehe...men men, eg klarte å komme meg gjennom det og ;) Det blir nok verdt det til slutt, selv om det er tungt der og da :)

Ops ble langt dette her hehe, men lykke til videre med kvalmen hvertfall :) Og håper du er heldigere enn meg ;)

Skrevet

Jeg også sliter med dette. Er også gravid med nr 3 og har blitt verre for hvert svangerskap. Kan jeg spørre deg hvilket kjønn de to barna dine har? Jeg er så spent på om det har med kjønn å gjøre, denne kvalmen. Med førstemann, jenta, så var jeg omtrent ikke kvalm. Med nr 2, gutten, var jeg småkvalm i 9 uker. Nå er jeg i uke 10 og enda mer kvalm hele veien. Hvis dette er en gutt så stemmer teorien min;-)

Skrevet

Tror nok ikke det er noe fasit ang kvalme og kjønn desverre...min mor var kjempekvalm og spydde hele døgnet i 4 mnd med alle sine tre barn og vi er to jenter og en gutt...hun merket ikke noe forskjell på kvalmen på gutt og jentene så det er nok bare tilfeldig...

Har lest en plass at det som gjør en kvalm er at det er kroppen sin "måte" å skille ut hormoner på...så når man er mye kvalm så har man mye hormoner i svangerskapet... Men skal ikke si noe med sikkerhet :)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Her er det to gutter. Blir spennende å se med neste (selv om jeg tror det blir gutt igjen).

I dag har det ihvertfall vært skikkelig ille... ;( men er jo verdt det til slutt selv om det er tøft når det står på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...