Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Dere som sier at barna deres kan leke timesvis alene?! Hvordan er det mulig? Mine leker sjelden alene, kanskje hver for seg av og til..men sammen er de dynamitt... Sloss, hyler og kjeder vettet av seg hjemme... De har vært ett par timer i barnehagen 2 dager i romjulen, ellers har vi vært ute hver dag, samboer har også tatt de med på aketur hver dag! Men de kjeder seg bare det går en liten stund uten aktivisering... Tv`en står på når de er inne...prøver å male,tegne og pusle med de, men de blir fort leie... Trenger ikke høre råd om å la dem kjede seg...for det er jo det vi prøver på...funker dårlig! Kjenner jeg blir gal...teller ned til leggetid nå.. Og er veldig glad jeg har samboer som tar sin del, jeg tror rett og slett ikke jeg hadde orket vært alenmor for disse 2 tette små barna jeg har!!! Dere som har rolige barn er veldig heldige, har aldri sett mine leke med noe mer enn max 20 min:( Og ikke er de bortsjemte heller, de får nesten aldri nye leker.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 Hiv dem ut og la de rase i snøen noen timer. Slikt blir det rolige barn av:-)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 De var ute i snøen med pappaen i dag i 3 timer! Men nå er de like ville hehe HI
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 Ungene her har også vært som du sier når de var mindre.. sammen var de dynamitt, hver for seg kunne de være ganske rolige. Så her stemmer det veldig med "En er som ingen, to er som ti". Nå er de blitt eldre, så nå er det data og tv som gjelder..
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #5 Skrevet 30. desember 2010 Føler med deg!! Her er mine tette blitt 4, 5 og 6 år, og det skal gjerne løpes rundt i stua, lekesloss (som alltid ender med at en slår seg/blir slått, og gråter).. puhh.. Nå måtte jeg rett og slett være streng, for å få de til å sitte rolig (foran tvn). De har nettopp fått bade, det er de veldig glade i, men de kan jo ikke bade i evigheter heller, hehe.. Ja, ute har vi også vært, full fart på ski.. Men mine kan også leke fint, det skal de ha.. I alle fall i en periode, lett at 3 blir "en for mye" under lek, men de er stort sett flinke, det kan nok ha noe med alderen å gjøre også:-) Men nå er det snart leggetid, og de er jo sååå søte og gode når de sover søtt (etter å ha herjet fra seg på soverommet i en del timer).. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 Det med å la dem kjede seg er jo ikke noe som hjelper i løpet av noen dager. Om de er vant med å bli stimulert hele tiden så vil det ta måneder før de greier å finne på ting selv når de kjeder seg.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 Jeg blir også helt utslitt av mine to. De kan ikke leke alene, ikke fem min engang! Iblant kan de leke sammen, mer og mer jo eldre de blir (4 og 7 år nå), men ofte blir det herjing og gråt. Nå har vi begge foreldrene jobbet i hele jula, så barna har vært i bhg og sfo, men vanligvis er ferier ekstremt slitsomme.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #8 Skrevet 30. desember 2010 Er de vant til å være mye i barnehagen? Er ett problem det der med barn i dag, er jo ikke vant til å tenke selv, og sysselsette seg selv. Alt er tilrettelagt av voksne fra de er 1 år til de går ut av skolen.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #9 Skrevet 30. desember 2010 De er i barnehagen hver dag. Men i gjennomsnitt fri 1 gang i uken og henter dem 15.00/15.30 Og iallefall 10 uker ferie hvert år!! HI
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #10 Skrevet 30. desember 2010 Ja, da er de jo mye i barnehagen da. Hverdagen deres består jo av barnehage. Jeg disser ikke barnehagebruk her altså. Har mine barn i barnehagen også. Men det er en konsekvens med alt.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #11 Skrevet 30. desember 2010 Har faktisk lyst til å ha de enda mer i barnehagen fra neste år.... Hadde faktisk planer om å ha eldstejenten hjemme til hun var 3år men siden hun var sååå aktiv fra hun var 10 mnd så måtte jeg få henne inn i barnehagen... Så jeg tror ikke at barnehagen er årsaken her...iallefall ikke for eldste..hun er bare veldig aktiv. HI
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #12 Skrevet 30. desember 2010 Enig!!! Jeg er helt alene. Ingen venner, ingen familie. Mannen jobber. Jeg er dødsliten.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #13 Skrevet 30. desember 2010 Ikke noe galt i å være aktiv. Men det er det med å ikke klare å sysselsette seg selv som er problemet med barn nå i dag. Det gjelder jo ikke bare dine barn, men veldig maaange barn.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #14 Skrevet 30. desember 2010 Det er ikke verre enn at de lærer å beherske seg. Kjeder de seg, så finn på ting de kan gjøre, som de ellers ikke vil. F.eks rydde etter seg osv. Skal love deg at etter en stund finner de på ting selv, og lar være å komme til deg for å si at de kjeder selv. Krangler de, så får de gå på hvert sitt rom et kvarters tid eller noe sånt. Skal love deg de blir forsiktige med kranglingen etterhvert, når de vet at BEGGE blir straffet, ikke kun den ene som får skylden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå