cathrine&emma Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Jeg har ei jente på 4 år , og ho har nettopp sluttet med sutt på natten, første natten i natt.. gikk smertefritt.. Har sagt at vist ho forsetter slik, kan ho kanskje få hull i ørene til våren/sommeren, da er ho 5 år... Hva mener dere??
*Lissi* Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 Går utifra at hun vil dette selv? Synes det er litt tidlig jeg da... Ville ventet.
Gjest Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 Jeg synes det er alt for tidlig med hull i ørene når man er 5 år.
Gjest happy mom:) Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 Datteren min er 4år . Fikk nettopp hull i ørene. Det gikk veldig fint. Pirker ikke borti ørene heller, det jeg var mest redd for. Mange som synes det er tidlig. Men angrer ikke valget her. Hun gledet seg masse til å få hull i ørene, prøvde å si til henne at det gjorde vondt å få hull, men ikke en lyd når de tok hullene.
cathrine&emma Skrevet 30. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2010 hun vil dette selv ja, jeg tar ikke hull i ørene på henne bare fordi jeg syntes det er søtt. ho har villet det lenge, men jeg har sagt ho må vente.....
cathrine&emma Skrevet 30. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 30. desember 2010 ho vil dette selv ja, og har villet lenge , men har sagt til ho at det gjør vondt og ho må vente..! er jo mange som tar enda tidligerer enn dette... og i andre land tar de til og med på sykehuset når de blir født..
maya666 Skrevet 30. desember 2010 #9 Skrevet 30. desember 2010 min datter fikk hull i ørene noen uker før hun ble 4..da hadde hun mast lenge om å få det.. gått kjempe bra.. ikke noe så eller noen ting.. ikke pirket hun, og lot meg rense jevnlig. nå er hun 7 1/2 og har fortsatt hull i ørene.. og kjempe stolt og flink..
Tante Blås Squaw Skrevet 30. desember 2010 #10 Skrevet 30. desember 2010 Gnåler som jeg alltid gjør; finn en dyktig piercer istedet for en frisør.
sillyfilly og Olivia Skrevet 30. desember 2010 #11 Skrevet 30. desember 2010 Min niese fikk hull i ørene da hun var 5 år. Hun gråt litt etterpå men nå går det fint, hun har ikke fått betennelse og renser daglig. Hvis barnet vil det selv synes jeg hun skal få lov. Signerer også på å få ørene piercet i stedet. Det finnes en bedøvende salve på apoteket som du kan smøre på ørene 1 times tid før du tar hull. Hjelper litt.
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 30. desember 2010 #12 Skrevet 30. desember 2010 Hvis hun vil det selv så ser jeg ikke noe problem med det. Jeg fikk når jeg var 3 år...
camilla^ Skrevet 30. desember 2010 #13 Skrevet 30. desember 2010 Storesøster fikk hull da hun var nesten 6år, lillesøster maste lenge og fikk det når hun var 4år. Gikk veldig greit, men fikk litt betennelse etter lang tid. Men så lite betennelse at det var fint etter endag, ikke noe klaging fra henne. Hun gråt når vi satte oss ned i stolen, jeg spurte om hun fortsatte ville og det ville hun. Så da stakk de. Hun ble kjempe sint da jeg løftet henne ned av stolen, for hun skulle ha hull i ørene. Hun trodde ikke på meg, og sto lenge i speilet og så øredobbene i øret før hun forsto hun hadde fått. Det gjorde ikke vondt sa hun. Selv var jeg på hennes alder når jeg selv tok, så jeg har ikke så mye å si. Jeg måtte ha det samme som min storesøster, så overtalte nok mamma akkurat samme som minsta gjorde her. Her i huset har 3 av 4 unger hull i ørene, de har fått lov å ta om de vil.
Gjest Skrevet 30. desember 2010 #14 Skrevet 30. desember 2010 Jeg sier vær så snill, vent!!! Jeg synes absolutt ikke at hull i ørene er pent på småjenter, og det er bare _så_ unødvendig. Selv fikk jeg hull i ørene som tenåring, for ca 30 år siden og det har vært i alle fall 25 år med plager. Jeg har utviklet en meget seriøs nikkelallergi, og har etterhvert også fått tilleggsplager. Flere allergier, og muligens hadde dette også innvirkning på den alvorlige svangerskapskløen jeg fikk da jeg gikk med frøkna. Jeg bruker medisiner 365 dager i året, og kan overhodet ikke dusje uten å ha medisin i kroppen. Gjør jeg det, klør jeg så kraftig at det nesten driver meg til vanvidd. Huff, ble skremselspropaganda dette, men vær obs!!! Vil du likevel la datteren din få hull i ørene, så vær så snill: gå i alle fall til en seriøs piercer, og sørg for at metallet som blir brukt er skikkelig stål; såkalt medisinsk stål er det aller tryggeste. Pr dato er også dette det eneste jeg kan bruke i ørene, og da kun for kortere perioder.
cathrine&emma Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #15 Skrevet 31. desember 2010 takk for tipset om piercer, det har jeg aldri tenkt på før... !
~sjiraff~ Skrevet 31. desember 2010 #16 Skrevet 31. desember 2010 Ser at mange av jentene i klassen til snuppa fikk det nå før de begynte i første klasse. Snupp her vil ikke ha så da venter vi )
maya666 Skrevet 4. januar 2011 #17 Skrevet 4. januar 2011 vi var hos en kompis og gjorde det. han har eget tatto studio.. dattern min kjenner både han og hun som piecer der.. så min datter på nesten fire år var veldig trygg. og dette var jo noe hun ville..å endelig få hull i øra.. fikk på sånn salve på øreflippene som ble nevt over.. ikke skrek hun eller gråt, over på 1-2-3... jeg var selv rundt 5 da jeg fikk hull i ørene.. gjorde det da hos frisøren. med en sånn pistol... uff.. mareritt... den sier jo klikk.. husker det den dag i dag hvor vondt det gjorde og den lyden.. brrrr... derfor valgte vi å gjorde det hos en piercer... hun har lagdt hull i ørene på barn før.. og siden min datter kjenner hun litt, ble det litt tryggere..
Pirkeanonym Skrevet 4. januar 2011 #18 Skrevet 4. januar 2011 Jeg synes at det er helt greit. Lille her har villet ha hull i ørene siden hun var 3. Hadde det ikke vært for at de ikke tar huller i ørene på 3åringer, så hadde hun allerede fått hull. Lurt med tipset ang piercer. Det skal jeg notere meg:-)
Hopptetussa90 Skrevet 4. januar 2011 #19 Skrevet 4. januar 2011 Du burde merke det at ingen seriøse piercingstudier/artiser vil pierce små barn. Piercingartist er ingen beskyttet tittel og en hvilken som helst idiot kan starte opp med dette. Dersom du allikevel skulle lykkes med å finne noen som vil stikke hull i datteren din så sørg i det minste for at hun får smykker av titan. Å få allergi pga. kirurgisk stål e.l. er ikke noe særlig. .
Vipsenmamma Skrevet 5. januar 2011 #20 Skrevet 5. januar 2011 Alt for tidlig. Jeg fikk hull i ørene som 14-åring, og jeg fikk nikkelallergi i ettertid. Min datter får vente til hun er 12-14 hun også. Jeg får bare håpe hun slipper unna allergien. Dessuten synes jeg det er litt harry med hull i ørene på små jenter.
Gemini7 Skrevet 5. januar 2011 #21 Skrevet 5. januar 2011 Jge synes absolutt det er for tidlig. Flere jenter i klassen til dattera mi fikk hull i ørene til skolestart og ihvertfall to av dem klart eå fikle så mye med øredobbene og trykke bakdelen så langt inn at den grodde fast i øret. Legen måtte dra av bakdelen med tang, hvilket var veldig vondt, og vedkommende måtte gå med plastret, betent øreflipp i lang tid. Så nå har hun hull bare i det ene øret. ;Men skal også sies at dette ikke var den mest modne og ansvarsfulle jenta. Min datter hadde spurt i flere år, men vi ville vente til hun var stor nok til å klare å ta ansvar for dette. Hun fikk derfor hull i ørene til 8-årsdagen sin, og er flink til å ikke pirke og ta på dobbene. Glad jeg venta til hun var såpass stor. Hadde tenkt til å vente lenger, men jeg vurderte det slik at hun var ansvarsfull nok da hun var 8.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå