Gå til innhold

Riksen - noen erfaringer?


*Anna75* >Frida&Alfred<3

Anbefalte innlegg

Dere som skal eller har født på Riksen - hvorfor har dere søkt plass der istedet for feks Ullevål? Er det på medisinsk grunnlag?

Jeg fødte med ks på Ahus sist - en forferdelig opplevelse, med komplikasjoner og allment dårlig oppfølging/behandling/opplevelse (Ikke av alle selvfølgelig, fanns noen engler der også :)). Klarer ikke å føde der igjen og må søke ett annet sted og heller mot Riksen pga komplikasjoner sist.

Fortell gjerne om dine opplevelser og forventninger til det sykehus, den fødeplass du valgt! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen Anna :)

Jeg har født 1. og 3. på Riksen og er super fornøyd :) Nr 2 fødte jeg på Ahus og har skrekk for å føde der igjen. Hører egentlig til der, men har fått fødeplass på Riksen også nå med 4. :) Jeg opplevde Ahus som ett ok sykehus, men de er underbemannet der og har ikke nok tid til hver enkelt pasient er min mening. Riksen har jeg ingenting å utsette på, de tar seg tid, er profesjonelle og ikke minst mennekelige.

 

Kunne aldri tenkt meg å føde noe annet sted enn Riksen og er så glad for at jeg har fått plass der igjen :)

Lykke til Anna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på gamle Riksen jeg da... Fornøyd var jeg også, til tross for komplikasjoner under fødsel. Jeg tenker litt på dette jeg da... At nå er jeg eldre og at jeg ønsker å være på den absolutt beste plassen dersom jeg skulle oppleve tilsvarende fødsel som sist. Dessuten så velger jeg Riksen pga ekstra oppfølging i form av ultralyd pga at vi måtte avbryte svangerskapet sist pga misdannelser.

 

Min mann har et barn som er født på Riksen (ikke mitt) og han krevde at jeg skulle søke fødeplass på der pga ekspertisen som er samlet der. Jeg er av den oppfatning at Riksen må være et av de aller tryggeste stedene en fødende kvinne kan oppholde seg i Norge. :) Store ord, men jeg er ganske overbevist altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg skal føde min lille nr 1 der. jeg søkte fordi jeg jobber på riksen, og nesten alle mine kollegaer har født her (der), og har ikke hørt noe negativt om det. føles trygt å skulle føde der. jobber ikke på føden da, men føles trygt å skulle føde der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Lubine og Sommerbaby - skal søke Riksen på mandag, så får jeg se om de har plass til meg.. håller tummarna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei *Anna75*

Jeg har svart deg på samme tråden du la på 1 trimester siden!

 

Håper du får plass der du ønsker, ser nå at terminnen din er helt i slutten av juli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...