Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Er det noen med erfaring som kan gi meg noen nyttige tips? Jeg tar gladlig i mot alle råd og vink.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 oj,gratulerer x3! har dessverre ingenting å si..
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 Jeg har bare tvillinger, men anbefaler deg tvillingforeningen den er også for de med trillinger. Beste rådet er vel å ta det veldig med ro. Pratet med ei som har trillinger, hun tok ks i uke 35 barna trivdes godt å ville være i magen lenger, men en går ikke lenger med 3 i magen. Hun hadde trillinger hvorav ingen var eneggede ganske sjelden. Som tvillinggravid ble jeg nøye fulgt opp, du blir nok enda bedre fulgt opp frem til ks. Når de kommer til verden så start med rutiner fra dag en, og prøv på samsoving, mine sover forskjellig ganske slitsomt. Ønsker deg lykke til, ikke for å være frekk, men det trenger du:-)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 Jeg har også "bare" tvillinger, men har en kollega som har trillinger. Du bør sjekke om din kommune har noen støtteordninger, som avlastning i hjemmet, hjelp til vasking ol. Håper for din del at besteforeldene bor i nærheten og vil hjelpe til. Vi hadde nesten ikke klart oss uten hjelp fra besteforeldre, både når jeg var gravid og etterpå. Et flerling svangerskap er mye mer slitsomt og tiden etterpå ganske så hektisk.Anbefaler også tvillingforldreforeningen, er man medlem der får man mye hjelp hvis det er noe man lurer på. Og med medlemskortet får du en del rabatter rundt om kring. Feks Barnas Hus 10% Name IT 15% Princess 25% Kommer veldig godt med. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #5 Skrevet 30. desember 2010 Jeg har bare 1 barn på vei, men kjenner flere som har tvillinger. Tenker at det med gode rutiner er uvurderlig.... Spise ca. samtidig, sove samtidlig vil gi gode ringvirkninger.... Og ta i mot den hjelpa som blir tilbydd, ikke være "superkvinne" og tenk at dette skal du klare selv....:-) Og ikke minst, ha det praktisk i huset og ha det meste klart ganske tidlig...Gratulerer så masse og lykke til!:-)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 Alle råder en til å få dem samkjørte, men det er ikke alltid så lett. Det har jeg sett med tvillingene. Kan jo ikke tvinge dem til å spise og sove samtidig. De er jo to/tre forskjellige mennesker med forskjellige behov.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 De fleste babyer får ikke rutiner før de er 2 måneder. Før det var det tilfeldigheten som rådet.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #8 Skrevet 30. desember 2010 Har en bekjent som har trillinger. Hun sier at de to første årene var harde. Kan huske når hun var å handlet. En handlevogn med barn, og en med varer hehe. Hun fikk en dame som kom fra kommunen 2 dager i uka for å avlaste og vaske litt når barna var små. Det var til god hjelp. Så sjekk med kommunen om det er noe sånt hos dere. Etterhvert som de voks til, så var det veldig praktisk at alle ungene var like gamle. Ungene har de samme fritidssysler, spiller f.eks på samme fotballag ettersom de er like gamle. Det er færre foreldresamtaler og møter i forhold til vanlige tre søsken spredt i alder osv Så du får trøste deg med det Lykke til
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #9 Skrevet 30. desember 2010 Vet dette ikke har noe med saken og gjøre.. Men for jeg låv til og spørre om du ble gravid på "gammelmåten"? Eller er det umulig og bli gravid med flere enn 2, uten prøverør? Ønsker deg masse lykke til! Så spennende:)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #10 Skrevet 30. desember 2010 Gratulerer!!! Så heldig du er, oppi alt det nye litt skumle/spennende og ikke minst den hektiske tida som kommer!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #11 Skrevet 30. desember 2010 Jeg er ikke hi, men jeg tror det er fullt mulig å få trillinger uten ivf. Bestemoren til ei i bhg fikk trillinger var ikke ivf da. Vet også om ei som ville ha en attpåklatt de hadde tre barn fra før skulle ha en fjerde og fikk trillinger. Da er det ikke lenger så greit med tanke på fritidsinteresser.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #12 Skrevet 30. desember 2010 DU FÅR SNAKKE MED LEGEN DIN ANG DETTA. DET FINNES HJELP Å FÅ I KOMMUNNEN. ELLERS MÅ JEG BARE FÅ SI GRATULERE!! DETTA ER JO SENSASJONELT! !
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #13 Skrevet 30. desember 2010 Å herregud:) Du fikk vel nesten sjokk da du fikk vite det, tipper jeg! Gratulerer x 3:)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #14 Skrevet 30. desember 2010 Er dessverre de som ikke får kommunal hjelp med trillinger.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #15 Skrevet 30. desember 2010 Synes dette er utrolig fasinerende:D Blir sikkert tøft den første tiden, men tenk så morsomt det blir for barna når de blir eldre! Må være utrolig gøy og være trilling, tenker jeg. Har du barn fra før, hvor gammle evt.?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #16 Skrevet 30. desember 2010 Jeg kjenner også noen som har trillinger, lurer på om det er samme som 18:11? ;o) De fikk iallefall en slags "husmorvikar" fra kommunen som kom 2 eller 3 dager i uken å hjalp til både med barna og huset. Slik atd e fikk litt avlastning. Jeg vet at for å få alle til å sove samtidig hadde de tre vugger på rad, hvor faren knøt ett tau igjennom alle tre så han kunne sitte i en stol å vugge alle samtidig ;o) De fikk også tak i ett ekstra kjøleskap slik at de kunne lage mme til alle måltid pr døgn for alle tre samtidg og oppbevare flaskene der før de skulle varme dem. Det ble jo en del flasker i døgnet ;o) og det tok alt for lang tid å stå å lage dette før hvert måltid, koking av flasker tok de i samme slengen som de laget mme. Lykke til! Og gratulerer så mye!!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #17 Skrevet 1. januar 2011 Takk for svar. Jeg kjenner jeg er ganske vettskremt. Vet ikke om jeg kalrer å glede meg til dette i det hele tatt jeg. ( HI
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #18 Skrevet 1. januar 2011 Jo, ikke vær lei deg. Gled deg masse! Tenk tre unger. Så fantastisk! En kjempe velsignelse!!! Det blir tøft, men som de andre sier, forbered deg før fødselen. Ta imot all hjelp du får. Kommunen og alle som kan. Syns det er så fantstisk!!! Gratulere!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå