Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Jeg er gravid med nr 3. Er kun i 1 trimester ennå og plages svært av kvalme og trøtthet. Har vært sammen med mannen min i 12 år og kjenner han på godt og vondt. Vi har det ganske bra sammen, men akkurat nå er jeg på vei til å kaste han ut. Han er den største latsekken du kan tenke deg når det kommer til å hjelpe til hjemme. Skal noe gjøres må jeg spørre han- og da svarer han alltid ja, skal gjøre det. Da kan det gå både 1 og 2 uker!!! Jeg er sikkert ganske så hormonell også nå, men det må da kunne gå an å hjelpe til å tømme søpla, oppvaskmaskinen, henge opp tøy, ta ned tørt tøy eller støvsuge? I går skulle jeg endelig ut en liten tur for litt alene tid. Da spurte han meg om jeg kunne være hjemme rundt legging, slik at jeg kunne hjelpe til med de to vi har. Jeg er ofte alene da han reiser mye i jobben og mye av dette faller på meg. Han setter aldri ting inn i oppvaskmaskinen- kun på benken og rydder sjelden opp etter seg. Har ledninger og duppeditter over alt. I dag liret han av seg at han syntes jeg skulle "brenne" litt for hobbyene hans! Ha, jeg kan ikke brenne for noe som hele tiden ligger og flyter på gulv og benker. Han har hatt fri i romjulen og merker at jeg går nå på veggen- han er jo som et lite barn. Han og eldste er nå ute på ski. Før de gikk ble han sur på meg for det var egentlig jeg som skulle gått, men kvalmen er ganske ille i dag og jeg har kastet opp 3 ganger allerede. Han har ikke fått mat på noen timer så jeg minnet han på å smøre mat med seg. Han glemmer slike ting som å skifte bleie og gi barna mat... Har hatt utallige diskusjoner på dette og det blir bedre i kun noen dager før det sklir ut igjen. Er jeg urimelig og hormonell eller har jeg grunn til å reagere nå? Veldig glad for saklige tilbakemeldinger
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 For et udugelig mannfolk! Ikke bare er han ekstremt lat og hjelpeløs, han mangler fullstendig empati! Du har absolutt grunn til å reagere, spesielt nå som du er i dårlig form. Du kan jo gi han en smak av hans egen medisin. La være å fylle i oppvaskmaskinen, støvsuge, rydde og vaske, og så ser du hvor lang tid det tar før han merker noe. Om ikke annet så for eksperimentets skyld. Hvor blind er han på en skala fra 1-10? La være å gjøre noe annet enn det som har med barna å gjøre. Hvis han ber deg gjøre noe, la det gå noen dager før du gjør det. Hvis han spør deg om du kan gjøre ditt eller datt: Spør tilbake hvorfor han ikke kan gjøre det selv. Men noen er født rotekopper, og han har kanskje en oversnill mor som har sydd puter under armene hans i oppveksten? Herregud, dette setter hvertfall ting i perspektiv: Jeg blir sur når mannen min ikke tømmer oppvaskvannet når han har vasket opp etter middag! Jeg er vel heldigere enn jeg tror...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 Takk for svar Nå har han kommet hjem og gikk rett å la seg. Sliten etter å ha vært ute med eldste.... kjenner jeg blir så frustert over hele mannen. Har mest lyst til å bare stikke, men vet ikke hvor Klærne ligger strødd fra gangen til bad!!! HI
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 Gå rett inn til han og skrik til han står opp og rydder etter seg!!! Herregud for en idiot av en mann!! Si det som det er,at du ikke vil ha han i hus lenger om han skal oppføre seg som ditt eldste og mest uoppdragne barn.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #5 Skrevet 30. desember 2010 Gå rett inn til han og skrik til han står opp og rydder etter seg!!! Herregud for en idiot av en mann!! Si det som det er,at du ikke vil ha han i hus lenger om han skal oppføre seg som ditt eldste og mest uoppdragne barn.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 Herregud for en mann!! Synes faktisk synd i deg som er gravid med han 3 barn?! Wow blir han sliten av en skitur med eldste??? For en idiot. Jeg hadde løpt opp på rommet, revet av han dynen og forlangt at han sto og ryddet, hvis ikke kan han bare dra seg ut!!!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 Om det er noen trøst så er du ikke alene. Jeg orker snart ikke mer og vurderer å gå selv om jeg straks skal ha nr 2. Tenker livet faktisk vil bli enklere med 2 unger enn med 3. Jeg går jo rundt og er konstant sur og grinete over alt som ikke blir gjort. Selv om jeg har gitt opp og lukket øynene for endel ting så er det jo ikke sånn jeg vil ha det. Det ødlegger hverdagen og forholdet og jeg vet med meg selv at om han ikke skjerper seg så vil vi nok ikke være sammen om 5 år. Er det så drittlei at jeg bare har lyst til å vræle høyt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå