Gjest Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 Jeg valgte i alle fall SAS sist, mye fordi der var det en pris og den inkluderte det jeg hadde behov for. Hos Norwegian måtte jeg betalt ekstra for å sitte hvor jeg ville, betalt ekstra for bagasjen osv... Så jeg følte SAS var veldig realt og greit. Punktlig så det holdt også, var framme på destinasjon før oppgitt klokkeslett begge veier.
Litt for mye Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 Jeg velger stort sett det som passer der og da feks avgangstider,priser osv Da blir det ofte Norwegian for min del,men det er også fordi jeg kjenner folk som jobber hos de.
Mom2Two Skrevet 30. desember 2010 #5 Skrevet 30. desember 2010 Definitivt SAS. Velger alltid SAS når jeg kan.
Hanna30 Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 Tenker du på når du reiser med baby? Da synes jeg helt klart Norwegian er best, de gangene jeg har fløyet med dem har de tatt hensyn til at jeg har baby, slik at jeg har fått gå ombord først. Men på den andre siden så har ikke Norwegian flyplassbarnevogner de låner ut om man skal mellomlande. Det har SAS. Men går jo bare an å ta en SAS-vogn om man reiser med Norwegian også da:) Dessuten er personalet hos Norwegian gjennomgående MYE hyggeligere og blidere enn SAS-personalet. Jeg reiser mye og merker godt forskjeller. SAS har jo dårlige tider, så går vel ut over de fleste som jobber der er min teori. Altså, Norwegian kommer helt klart best ut synes jeg!
Hanna30 Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 Når jeg ikke reiser med baby reiser jeg også oftes med Norwegian forresten. Fordi de som oftest er billigst, iallefall når man bestiller i god tid. Utenom det er det det samme for meg hvilket flyselskap jeg reiser med når jeg ikke har med baby. Man kommer som oftes fram dit man skal til rett tid uansett:) Man får jo ikke noe ekstra service hos SAS lenger, synes servicen hos Norwegian er bedre, så ser ikke noen grunn til å velge SAS av den grunn iallefall.
petite fleur Skrevet 30. desember 2010 #8 Skrevet 30. desember 2010 For noen år siden skulle jeg reise til Oslo (fra Tromsø) sammen med søsteren min og min da 8 mndr gamle sønn. Kun noen dager før vi skulle reise, endret SAS reiseplanen slik at jeg måtte mellomlande i Bodø og Trondheim på veien. En 2 timers lang reise ble plutselig 7 timer lang, og jeg ble kjempesint. Prøvde å ringe + maile for å få det endret, men fikk ikke svar før en uke etter vi hadde kommet hjem igjen. Reisen var pyton, takk og pris at jeg reiste sammen med søsteren som kunne hjelpe til. Etter denne episoden har jeg alltid valgt Norwegian:-)
~sjiraff~ Skrevet 31. desember 2010 #9 Skrevet 31. desember 2010 Velger det billigste, med andre ord norwegian.
MathildeC Skrevet 31. desember 2010 #10 Skrevet 31. desember 2010 Jeg reiser billigst når jeg kan, da blir det Norwegian. Reiser vi med barna våre, og det gjør vi jo som regel, flyr vi ikke Norwegian for her vi bor har de bare kveldsfly og vi foretrekker formiddagsfly. Er det lik pris velger vi også SAS, for de har størst baggasje allowance.
Irene Adler Skrevet 31. desember 2010 #11 Skrevet 31. desember 2010 Jeg reiser ALLTID med SAS nå som jeg har barnevogn. Norwegian erstatter/bekoster IKKE reparasjon av barnevogn skadet/ødelagt under flyreisen. Det må du ha reiseforsikring for. SAS erstatter skader. Har hørt noen skikkelige ekle historier om Norwegian og ødelagte barnevogner. De tar intet ansvar, bare ler av deg og sier den var for dårlig pakket og det hjelper ikke at du har prampack; den er ikke godkjent.
Hanna30 Skrevet 31. desember 2010 #12 Skrevet 31. desember 2010 Joda, Prampack er godkjent. Man får dekket det vogna er verd om den skulle bli ødelagt når den er forsvarlig pakket (i prampack). (Og det er usannsynlig den blir ødelagt i en prampack uansett).
Irene Adler Skrevet 31. desember 2010 #13 Skrevet 31. desember 2010 http://mobil.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/smaabarnsmor-rasende-paa-norwegian-3196560.html?REF=25 http://mobil.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/-norwegian-lyver-til-smaabarnsforeldre-3344340.html http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/-sas-er-mer-familievennlig-enn-norwegian-3197636.html
Hanna30 Skrevet 1. januar 2011 #14 Skrevet 1. januar 2011 De erstatter skaden eller DET VOGNEN ER VERD om den er forsvarlig pakket i prampack. I tilfeller der de ikke er forsvarlig pakket erstatter de ikke. Synes det er helt greit jeg. Har du eldgammel vogn får man ikke dekket ny vogn fordi den gamle vognen ikke er verd noe. Kanskje dumt, men ikke noe problem om man har ny vogn og pakker den forsvarlig:)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 1. januar 2011 #15 Skrevet 1. januar 2011 Hvis jeg har med vogn: SAS Hvis ikke: Det billigste alternnativet som passer best!
hit og dit Skrevet 1. januar 2011 #16 Skrevet 1. januar 2011 Jeg velger den som har tider og priser som passer meg best. Har ikke hatt noe nevneverdig problemer med vogner, babyer eller hund. Mellomlading i københavn (SAS) innebar en stund at bagasjen alltid forsvant. Men det var i grunnen greit, for da ble den levert på døra dagen etter. Mindre arbeid på meg
Alba44 Skrevet 1. januar 2011 #17 Skrevet 1. januar 2011 Bruker begge deler. Avgangstider er mest avgjørende for mine valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå