Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Bare av ren nyskjerrighet: Du som er alene, hva er det du ser på som fordeler ved å være i et forhold? Og du som er i et forhold, hva ser du som fordeler ved å være alenemor? Jeg er alene og ser noen fordeler ved å være i et forhold: Dele husleien på to voksne, ha en å dele sorger og gleder omkring barnet med, og voksenkontakten på fridagene. Dette er ikke en aleneforelder MOT parforeldre-debatt, men bare morsomt å se de ulike vinklingene ut fra eget ståsted
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 å ha parforhold: å elske en annen som elsker deg tilbake. føle seg elsket, ha en å dele sorger og gleder med og en å dele husarbeid og "arbeidet" med barna med. fks at man kan ta seg en tur i butikken selvom barna har lagt seg, fordi da kan den andre sitte hjemme og passe på barna.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 Alenemor: Fordel Jeg trenger ikke å irritere meg over den late barnefaren/samboeren for at han ikke gjør annet enn å sitte på ræva. Blir mindre krangling og dermed er jeg lykkeligere. Ulempe Barnet får ikke bo under samme tak som foreldre. Vanskelig å dra noen plass, særlig nå som jeg har baby. Det ville jo vært bedre om barnet hadde to omsorgspersoner.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 Forhold Fordel: Når man kommer hjem med en nyfødt baby er det en STOR fordel og være 2:) Skjønner ikke hvordan elenemødre overlever de 3 første mnd. Ros til dem! Ser ingen fordeler med og være alenemor, hverken for mor eller barn. Med mindre far er en kjempeidiot som ikke burde være i nerheten av barn!! Selvfølgelig untak.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #5 Skrevet 30. desember 2010 jeg er alenemor og ser heller ingen fordeler med det. pengenefordelene kunne jeg lett gitt bort for en barnefar som tok del i sønnen min sitt liv. hadde hjulpet meg og gitt sønnen min mye glede. dessverre er jeg nå, siden jeg er alene under utdannelse, avhengig av de pengene. jaja den pengefordelen kanke måle seg det med å være 2 om barnet og det å bli elsket.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 Som alenemor tenker jeg at forholdene ved å være i ett forhold er: Være to om husleien, to om barnet (hvis barnefaren gjør det da, ikke alle menn i forhold som stiller opp heller), nærheten, muligheten til å lage ett barn til, kjærlighet, noen å dele kalde vinterkvelder med. Men ser noe sier de ikke ser fordeler ved å være alenemor. Jeg synes det er noen, jeg kan disponere min tid slik jeg vil, oppdra barnet slik jeg vil, jeg får avlastning annenhver helg og jeg slipper å irritere meg over en mann som evt ikke hjelper til nok med barnet, husarbeid, ikke bryr seg nok og alt annet mange i forhold her inne klager over
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 spørs hva man definerer som alenemor. tenkte mest på en mor som har hele omsorgen alene, hvor far er helt fraværende.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #8 Skrevet 30. desember 2010 Jeg definerer alenemor som den som har den daglige omsorgen, hvor far har samvær annenhver helg. Jeg er Alene, derfor alenemor. Eller kalld et singelmor om du vil, faktum er likevel at jeg er alene og ikke i ett forhold.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #9 Skrevet 30. desember 2010 Er alenemor og far stiller ikke opp noenting ennå. Det er klart jeg ser fordelene med et forhold, spesielt det en annen skrev om muligheten til å få en til. Er nå 34 og ser at det toget er i ferd med å gå fra meg. Men en stor fordel er at jeg kan bestemme for min datter akkurat slik jeg mener er best!!!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #10 Skrevet 30. desember 2010 Jeg er i et forhold og har vært det lenge og kan ikke se noen som helst fordel med å være alenemor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå