Gå til innhold

Maxi cosi baby sete til en på 20 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke bil selv så det er sjeldent bilstene blir brukt. Men i morgen kommer det noen å henter oss i bil og så har jeg selvfølgelig ikke tenkt på å kjøpe nytt sete til lillebror.

Setet er for barn opp til 12 mnd (men det må vel være varierende i og med at barn kommer i forskjellige størrelser) og opp til 13 kg.

Han veier 11 kg og når jeg setter ham i setet så toppen av hodet over kanten på setet, føttene stikker også utenfor men ikke så mye at det blir ubehagelig å sitte.

Hva tror du, er det trygt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte vårt til sønnen vår var ca 16 mnd. Det sies jo at hodet ikke skal gå over kanten, men du kan jo se hvor mye det er snakk om. Beina kan gjerne gå utenfor, det gjør ingenting. Kommer jo kanskje an på hvor langt dere skal kjøre. Han vil jo sitte ganske trygt, men kanskje ikke like trygt som om hodet hadde maksimal beskyttelse fra sidene på stolen.

Gjør det du er komfortabel med!

Skrevet

Søren, jeg ser at jeg har fått svar men det vises ikke:/

Skrevet

Typisk DB.

Dersom toppen av ørene er i kant med toppen av stolen, er det ikke trygt. Enkelt og greit :-)

Skrevet

Så lenge ikke ørene stikker over kanten er det trygt.

Vi brukte maxi-cosien til 18 mnd.

Skrevet

Tusen takk for svar dere:)

Da ser jeg det som trygt å bruke setet. ørene stikker langt fra over kanten, det er ennå sikkert 5 cm til.

Jeg ringte trygg trafikk også, og damen der var usikker men hun var s\nesten helt sikker på at det skulle være trygt:)

Skrevet

Det som også er viktig, er at selene over skuldrene ikke kommer nedenfra og over skuldrene. Da blir selene presset langt nedi skuldrene.

Er som regel der de vokser ut av stolen først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...