Gå til innhold

Seksuelt misbruk og fødsel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble seksuelt misbrukt av far frem til 12 års alderen. Og forsøkt voldatt av min onkel noen år etter dette igjen. Men klarte heldigvis å forsvare meg selv og rømme.

Når jeg ble gravid med mitt første barn, anbefalte jordmor, lege og sykehusansatte at jeg tok keisersnitt.

Dette fordi de mente jeg kom til å få panikk under fødsel og ikke klare å gjennomføre en fødsel..

Jeg valgte å gjennomføre en vaginal fødsel. dette pga frykt for å ikke kunne forsvare meg selv og rekonvalenseringstiden i etterkant. Jeg har blitt operert før, og det værste var å ikke kunne ta vare på meg selv 100% etterpå og være avhengig av andre rundt meg.

Så jeg gikk gjennom en vanlig fødsel. Og gjett om jeg er glad for det! Hadde full kontroll hele veien. Og ingen menn utenom min kjære var tilstede. Brydde meg fint lite om at jeg blottet meg selv til jordmor og andre, hadde jo alt annet tildekket, og med en gang fødselen var ferdig kunne jeg dusje og få på meg klær.

Forstår ikke de som har vært gjennom et seksuelt misbruk som har på et gitt tidspunkt ikke hatt kontroll over sin kropp og måttet gå gjennom det samme som meg, vil miste kontrollen og gå gjennom en operasjon som svekker en i en gitt tidsperiode..

Kanskje noen kan forklare meg det. Ser dette kun fra mitt perspektiv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...