Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Er det slik at man MÅ amme sine barn? er førstegangsfødene å er da ny i dette her. Så, MÅ man amme barnet sitt? kan man ikke bruke morsmelkerstattning? Går ikke det ut på det samme?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 man MÅ vel ikke men det er jo det beste for både deg og ungen. men man skal huske på at morsmelk er noe "levende" som styrker imunforsvaret til barnet og gir det alt det trenger av næring.det er gratis og akkurat passelig tempratur klar til servering.og man slipper å koke flasker.+++... morsmelkerstatning har ikke samme effekten om barnet blir sykt.jeg har ammet mine to barn i 13 og 19 mnd og de hadde ikke sykdommer før de var over året. selv om det ofte ikke er noen fin opplevelse i begynnelsen pga at man blir sår,brys-spreng ol så går det seg til etterhvert håper du gir det en sjanse
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 Og den kontakten og nærheten man får med sitt barn er helt ubeskrivelig. Og det er kun du som mamma som kan ha akkurat den ammetida. Den er gull verdt synes nå jeg, ammet min første i 10 mnd og skal amme neste også såfremst det går.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 Du kan bruke morsmelkerstatning, men det er IKKE det samme, ikke i nærheten av morsmelk. Det går ikke ut på det samme.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #5 Skrevet 30. desember 2010 Du må ikke amme! Din kropp, du bestemmer! Når det er sagt.. Amming er praktisk og lettvint. Du har mat tilgjengelig hele tiden, riktig temperatur, riktig blandet. Du slipper å vaske flasker, du slipper den stramme lukta fra babybæsj som mme gir. Det er mye rimeligere, du går fortere ned i vekt.. Fungerer jo som fettsuging.. Og ungen får en del antistoffer i seg. Det som er flott med mme, er at du vet nøyaktig hvor mye barnet får i seg, og du vet at barnet får i seg nyttige næringsstoffer og det kroppen har behov for. Du slipper unna eventuelle smårifter på brystvorten, og mulige brystbetennelser. Du slipper å bruke ammeinnlegg og bruke penger på ammetopper, bh`er og du slipper å være uheldig og blotte brystene dine for feil mennesker. pappa`n kan stå opp på natta med knøttet og gi mat uansett om du ammer eller gir mme. Du kan pumpe deg.. Du skaper kontakt med barnet uansett om du ammer eller gir mme. Handler om å holde barnet på riktig måte og gjøre det som føles rett...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 Morsmelkerstatning er en erstatning for morsmelk. Man må ikke amme, men det er jo det beste og det naturlige. Selv ammet jeg ikke fordi mini ikke fikk det til rett og slett. Så mini er flasket opp på morsmelkerstatning. Han er like fin, smart og frisk som de som har fått morsmelk. Han har så og si ikke vært syk på de snart 3 årene han har levd. Men skulle jeg fått ett barn til, ville jeg absolutt ammet hvis det hadde fungert denne gangen. Mer praktisk. Men det er veldig kos å gi flaske også, man får ikke noe mindre nærkontakt med barnet om man gir flaske, det er bare tull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå