Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Vi har nylig gått gjennom et brudd, var til mekling for ca 3 mnd siden. Det står i samværsavtalen at barnefar skal ha barna fra 3.juledag til 1.nyttårsdag. Men han reiste bort noen dager før jul og kommer ikke tilbake før etter nytt år. Sier han kan ha barna mer når han kommer tilbake, men det er jo ikke slik det fungerer. Når han først har samvær kverulerer han også på tidspunktene som står i avtalen, sender melding at han har barnet en dag ekstra osv. Han er glad i barna og ønsker samvær, men han gjør det som passer han best. Det har vært en tøff tid og jeg blir så ekstra sliten av dette. Hva kan jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Det er vel skuffende for barna også, for de har vel blitt fortalt at de skulle være hos faren sin fra 3. juledag. Han bør gå inn for å bygge tillit hos barna, ellers kan de nekte å reise til faren sin.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Om han ønsker BYTTE dager må han spørre deg, ikke bare unnlate møte opp for så kreve dagene igjen senere. Både du, og ikke minst barna fortjener forutsigbarhet så her hadde jeg ikke "vært snill". Rett og slet av den grunn at det er viktig sette et eksempel å vise at han ikke bare kan ture frem og ta seg til rette. Bryter han samvær får han det ikke dagene tilbake senere. Isåfall må dette være avtalt på forhånd. Hvor gamle er barna da? Merket de noe til dette? Hadde innkalt til ny mekling og gitt beskjed om at barna SKAL leveres som avtalt etter avtalen.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Barna er ganske små. De forstår at pappa har flyttet ut og skal bo et annet sted, men har ikke helt tidsbegrep på når de skal være der. Men jeg har forklart hvordan det blir på en enklest mulig måte. Siste dagene har eldste spurt etter han, i dag sa han "du sa jo at jeg skulle være hos pappa også, men jeg er jo ikke det". Jeg forklarte jo at det skulle han, at pappa kom tilbake etter ferien osv. Men dette er fortvilende, jeg vet ikke hva jeg har å forholde meg til. Om jeg kontakter han så svarer han meg ikke, han har ringt barna 2 ganger i løpet av hele ferien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå