Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Min 7 år gamle datter har tannlegeskrekk! For ca. et år siden var vi hos tannlegen. D viste seg at hun hadde 2 små hull, vi fikk ny time for å komme å borre kort tid etter. Dattera mi nektet og var helt i fra seg. Vi prøvde på å overtale henne i ca 45 min, men hun var hysterisk. Vi måtte få ny time, til å prøve en annen gang. d samme skjedde andre gang, og tannlegen sa til slutt at : Da får hun bare gå med hullene til det blir så vondt at det verker, så får vi trekke dem, siden d bare er melketenner likevel. Ja vel, så gikk vi hjem igjen da.. Men nå da, et år etter skriker hun og er fortvilet for hun har tannverk! Er vel alt godteriet i julen som har gjort utslaget.. Jaja da får jeg ringe tannlegen og bestille time for trekking. Jenta ble som forventet små hysterisk da jeg sa det.. og la seg gråtende i kveld. Men hva i helsike skal vi gjøre med dette?? Noen med erfaring? Jeg kommer aldri til å få henne inn til det tannlegekontoret. Hun er ellers ganske tøff når d gjelder d meste...men en stor Pyse når d kommer til dette. Må hun tas med tvang da eller? D har ikke jeg muskelkraft til...??? Hva gjør man med sånt??
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Munnen er intimsone 1. Vi pusser derfor alltid tennene ved at vi holder en finger inn i kinnet slik at dette ikke er ekkelt/unaturlig for henne. Regner dermed at vi slipper de problemene du har. Det er mishandling å ikke ta henne med til tannlegen. Det er jo greit å prøve det meste annet før tvang. (Noe premiering f.eks.?) Jeg synes det hørtes underlig ut at hun skulle få gå med hull i tennene.... Jeg ville spurt om råd ifht pussing av tenner, ev oppfølging hos tannpleier siden det allerede har blitt hull i tennene i så ung alder.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Kjempelurt å holde en fing inni munnen.. d skal jeg gjøre med neste som er på vei!! Ja!Jeg vet d hores merkelig ut, baade d at hun har hull og at hun bare skal gaa med hullene. Hun har skilte foreldre, og jeg vet at naar hun er hos far saa er ikke han like noye med tannpuss som meg. jeg tar d fortsatt opp med han.Her bruker hun tanntraad ogsaa i tillegg.. D var typiske tanntraad hull sa tannlegen, for hun har saa tette tenner, og der kommer ikke tannkosten til. Det er et stort hull i to tenner som er ved siden av hverandre,, altsaa tennene deler samme hullet paa en maate.. Premiering nytter ikke.. Jeg er pedagog saa jeg har maaange ulike metoder som er provd ut.. Men her staar jeg virkelig fast..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Hei, poenget med at hun må gå med hullene til tennene må trekkes er fordi tannlegen håper de detter ut av seg selv, så hun slipper å bore. Rett å slett bedre at hun går med hull, enn å lage evig trame for jenta di som hun kan få problemer med å bli kvitt i voksen alder. MEN - du kan prate med tannlegen og høre om han kan grave ut av hullene med en liten skje (ikke bruke bor) og fylle med fluor og ei midlertidig fylling. Ikke vondt! Vi gjør det til små barn i 4-5 års alder. Varer ikke i 10 år, men tennene skal jo ut snart;) Men har hun fått rotfyllingshull er det lite å gjøre. Da må jo roten taes, og da blir det trekking for å bli kvitt smertene:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå