Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Skal kjøpe brystpumpe, og så langt har jeg funnet ut av at jeg skal ha en elektrisk, og skjønt at medela er merket de fleste anbefaler. Men så kommer jeg til spørsmålet mitt; Bør jeg ha enkeltpumpe eller dobbeltpumpe, anbefales feks swing eller pump-in-style? evt annen "versjon"? Jeg er såå lost på det her, førstegangs så har ikke så veldig peiling på dette enda Forresten er brystpumpe "normalt" å kjøpe brukt, eller BØR man kjøpe ny? En ny er jo ganske mye dyrere, men jeg har alltid vært litt skeptisk til brukte ting, av en eller annen grunn.. spesielt feks annonser på nettet, da jeg ikke kjenner tidlige eiere!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Jeg har pumpet MYE og brukte en medela swing - som er liten og lett og kan brukes på batterier. Prøvde forskjellige pumper på sykehuset og synes ikke det var så store forskjellen. Dersom du ikke har planer om å fullpumpe, trenger du bare en enkeltpumpe, men lurt med elektrisk. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Takk for svar, da tror jeg jeg tester en medela swing i førsteomgang, skal jo amme også så har ikke planer om å fullpumpe hele tiden ihvertfall Bare fo rå "opprettholde" melkeproduksjonen ;P Og så er jo det en ting som er kjekt å ha uansett, feks om jeg har barnevakt et par timer.. Men den er jo mye billigere enn dobbeltpumpene, så det var jo litt kjekt. Dessuten ser dobbeltpumpene ut til å ta så sinnsykt stor plass, i forhold? Hvordan synes dere det er med å kjøpe en brukt på feks finn.no da? Er mange som står at de har brukt den i bare to uker feks, skal jeg stole på det eller er det lurest å kjøpe ny? Vet dere isåfall hvor man kan kjøpe en i butikk? HI
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 Jeg har vært melkeku tre ganger, og synes at Avent sin manuelle pumpe er myyye bedre enn Medela sin. Jeg ga melk til et annet barn også, og moren ville "belønne" meg med en elektrisk pumpe,ogkjøpte en Medela. Da fikk jeg betydelig mindre melkeproduksjon og leverte pumpa tilbake på apoteket. Gikk tilbake til Avent og melkeproduksjonen ble fin igjen. Den er raskere, og du kan kjøre i eget tempo, har du mye melk, slik som jeg, krever det nesten ingen kraft for å pumpe. Dessuten har Avent større flasker, noe som er kjekt om man har mye melk.Har også testet Avent sin elektriske, men syntes den manuelle var bedre. De fleste bruker faktisk ikke pumpa så mye, så prøv å få lånt deg en den første måneden, så ser du an behovet. Det er selvfølgelig uproblematisk å kjøpe brukt pumpe, det er jo bare å sterilisere den ;-)
Makko med to små gutter Skrevet 29. desember 2010 #6 Skrevet 29. desember 2010 Er enig med anonym 23:38. Fikk mye bedre vakuum med avent sin manuelle enn med både avent sin elektriske og medela swing. MEN med medela "pump in style" åpnet en helt annen verden seg! Brukte 1/3 av tiden, og fikk ut dobbelt så mye melk! Gikk fra å kunne pumpe ca 100-125ml til 200ml på "første forsøk". Etter noen mnd fikk jeg lett ut 400ml på under 10min! Men pumpa er dyr, så med mindre du skal som jeg begynne å jobbe tidelig eller ha andre "aktiviteter" som gjør at du pumper mye ville jeg fått lånt meg en manuell avent, -de slynger rundt i mange hjem :-P Jeg kjøpte min brukt. Fikk den for 1000kr så det er ikke så ille. Like fin nå etter heftig bruk, og står klar til neste mann kommer om noen uker.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #7 Skrevet 29. desember 2010 Nå er det riktignok 5 år siden jeg pumpet, men jeg lånte en dobbel elektrisk pumpe på helsestasjonen jeg! Den fikk jeg ha så lenge jeg pumpet meg. Jeg fullpumpet, klarte ikke amme. Brystpumpe er også kjekk å ha, hvis du er borte f.eks. Da anbefaler jeg Avent.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #8 Skrevet 30. desember 2010 hmm, takk for enda flere svar!! Får vel bare starte ett sted og teste ut forskjellige ser det ut til, for er mye forskjellige meninger ;P er ikke bare-bare! MEN takk for tips og veiledning ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå