Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 min bonusdatter på 8 år er enda oppe å ser på TV...jeg har så lyst på alenetid med far før man legger seg.. vi har 2 andre aktive barn også (en på 5 som legger seg 8.30 og en på 2 år som legger seg 19.00)... jeg tenker at det er ikke så ofte hun er her at kanskje man bare burde la henne være lenge oppe(er her annenhver helg og hele uker av og til slik som nå), men samtidig synes jeg det blir feil.... hva mener dere?Føler meg som en bitch...vil bareha litt ro før man legegr seg..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 En 8 åring bør da være i seng lenge før 23 om kvelden.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 la henne være oppe! om du tvinger henne i seng kommer du til å bli en klassisk "evil stepmom"
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 det mener jeg også, men hun er vant til å være oppe lenge hos moren(til hun sovner på sofaen)....:S vil ikke være den onde stemor....men far sier jo ingenting..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #6 Skrevet 29. desember 2010 Hva sier far? Hadde det vært mitt barn hadde hun vært i seng for lenge siden. Samtidig forstår jeg godt at far og barn vil kose seg litt ekstra siden de ser hverandre så lite. Konklusjon: se gjennom fingrene på det du.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #7 Skrevet 29. desember 2010 Jeg ville snakket med far og laget fast sengetid til kl 21 for en åtte-åring, men at far må gjennomføre det. Det er jo helt forståelig, du har da ikke dine egne unger heller oppe til langt på natt, så det har jo ikke noe med stemorsrollen å gjøre vil jeg tro...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #8 Skrevet 29. desember 2010 far sier ikke stort han... da ser jeg gjennom fingrene...men mener fremdeles barn burde ha klare grenser, særlig når de ikke har det hos mor...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #9 Skrevet 29. desember 2010 nei jeg har faste rutiner for mine barn og det har de hatt siden spedbarnstiden...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #10 Skrevet 29. desember 2010 Er hun oppe så lenge til hverdags når hun skal på skolen? Jeg svarte lenger oppe her at en 8 åring bør være i seng lenge før kk 23, og det mener jeg. MEN er hun oppe så lenge de sjeldne gangen hun er hos dere så gjør det jo ikke så mye, men hver dag hos moren er ille synst jeg. Hvordan klarer hun seg på skolen med så lite søvn da? Og hvorfor er ikke faren mer inne på banen her? Har du diskutert dette med han? Absolutt han som burde tatt ansvar og gjort noe her, ikke du.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #11 Skrevet 29. desember 2010 ja hun er like lenge oppe når det er skoledag...hun sliter litt på skolen...men moren bryr seg ikke, selv om far sier ifra...det er jo hun som har henne mestparten av tiden..:S barnet har seg til og med ettermiddagshvil etter skolen...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #12 Skrevet 29. desember 2010 Dette må du og mannen din bli enige om, så enkelt er det!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #13 Skrevet 29. desember 2010 Jeg pleier å liste opp for mannen ting han må passe på å huske på å gjøre for ungene/med ungene om jeg skulle dø. Alle "mine" oppgaver med barna, fra negleklipping til pepperkakebaking. Om det er ting med stebarna sine regler og rutinger jeg ikke er særlig begeistra for, så pleier jeg å si i fra om at skulle jeg falle fra, ønsker ikke jeg at f.eks. ungene våre skal sitte opp til klokka 23:00 når de er 8 år :-) Kan legge til at det hele begynte da det var mulighet for at jeg var dødssyk, noe jeg ikke er, men jeg har jo fortsatt å messe om allte tingene han må passe på å huske på i tilgelle jeg skulle dø, hva det er viktig for meg at våre barn får med seg vidre i livet. Jeg har ingen betenkeligheter med å si fra på denne måten, og jeg mener helt alvorlig og oppriktig mange av de tingene jeg korrigerer på denne måten i forhold til stebarna. Hos oss har det vært mye i forhold til leggetid, lekselesing, skolearbeid, kosthold, utelek vs. tv og play station etc. Jeg har ikke lyst til at mine unger skal være opp til langt på natt å spise drittmar, og se på tv, bruke timer på xbox og facebook. Jeg ønsker begrensninger på sånt, og jeg ønsker tett oppfølging av skolearbeidet.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #14 Skrevet 29. desember 2010 Jenta mi som er 10 år må legge seg rundt klokka 22 nå som det er ferie, uten det er noe spesielt. På hverdager legger hun seg 20.30
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #15 Skrevet 29. desember 2010 Det er jo det vanlige det at barn har faste rutiner, så lenge det ikke er noe spesielt. De fleste er jo enige om at det er det beste for barna, men at det ikke er krise om det blir litt avvik en gang i blandt. Men når det gjelder skilsmissebarn aå er det jo noe spesielt annenhver helg minst, ofte kommer jo mor også inn i den modusen. Det er ikke uvanlig aT FORELDRE, SÆRLIG FEDRE LAr UNGENE være opp seint for at de skal få nok tid sammen.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #16 Skrevet 29. desember 2010 Min 7 åring er i seng senest 2030 på hverdager, men har nå i ferie3n faktisk strukket det til 2200. Men 2200 er absolutt siste nå før nyttår. Men jeg forstår deg godt i forhold til alenetid, men det er faktisk far som må sette krav om leggetid her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå