Gå til innhold

mollusker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen som vet hvordan en blir kvitt mollusker? Legen sier at guttungen blir kvitt de av seg selv i løpet av 6-12 måneder. Men han klør og ser slettes ikke fin ut!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Guttungen her har det, mange!!

De var røde og "ufarlige" lenge, men så begynte de å bli betente og hovne. Kan ikke løfte han uten at det gjør vondt (har under armen)

Jeg har klemt noen av de (så om gutten din er stor nok og ikke så pysete som min, så kan du klemme de ut). Eller så kan du smøre på sårsalve, det har hjulpet på noen av gutten her sine.

Jeg har googlet meg opp og ned i mente på dette, siden vi har vært plaga nå i lange tider, og det står at når de blir betente og gule, så er det på vei ut av kroppen....

Men prøv å klem de ut (der du tydelig ser at det er skorpe på toppen). Klem fra undersiden og opp, da får du ut en hvit klump, og det er der viruset sitter. Får du tatt den, så går det noen dager før den er borte

Skrevet

Gutten min hadde masse mollusker da han var rundt 3 år, jeg leste et kjærringråd om at man skulle smørre på Brulidine (Sårsalve, reseptfritt på apoteket). og etter en stund var alle borte, smurte på 2 ganger om dagen.

Fortalte dette til legen min, men hun mente at det kunne ikke komme av kremen for den skulle ikke ha den virkningen. men de forsvant når jeg smurte det på, og de har også blitt borte fra 2 av mine tantebarn etter at foreldrene har smurt på kremen

Skrevet

Har også lest at kalsium (eller var det kalium?) hjelper?? Barna er i en voksefase, og det er ikke tilstrekkelig å drikke melk!! Fant en liten notis i et ukeblad, tok vare på det..Men det er såklart gjemt på en "lur" plass!! Verdt et forsøk kanskje??

Skrevet

minste her fikk vannvittig mye av disse i kontaktflaten mellom arm og brystkasse, som ble betente. Skikkelig ille - legen skrev ut fucidin som vi smurte på - det ble bare enda verre, og ny legetur. Da tilbød han narkose og skraping av disse siden det var såpass ille. Jeg takket nei, og tok med kidden til homøpat. To kinesologi behandlinger, og en homøpatkur sendere så er de borte og gutten god som gull! Anbefalere def homøpat!

Skrevet

Jenta vår fikk molusker i januar i år og ble ikke kvitt dem før på sensommeren. Prøvde mange forskjellige kremer, men hun klødde seg til blods så vi måtte plastre dette. Hun hadde utbruddet på innsiden av lårene og det så helt j.. ut, stakkars. Men til slutt fikk vi et råd fra en lege (via svigermor), om å prøve en sinksalve. Vi smørte på dette og i løpet av 1-2 dager begynte det å tørke inn og etter noen dager var det kjempefint. Vet ikke om det var salven sin skyld eller om det bare gikk bort av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...