Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 og tidligere svarte jeg på NAV-spørsmålene her inne, stort sett. Men nå orker jeg ikke flere av dem. Syns "NAV" lyser mot meg hver gang jeg logger inn. Det verste er at nesten alle spørsmålene som blir stilt kan man finne svar på dersom man ser på nav.no. Dersom folk heller hadde sjekket selv, og spurt bare dersom man hadde mer kompliserte spm, ja så hadde kanskje vi som jobber ved NAV orket å svare. Men slik det er nå skygger jeg helt unna temaet. Synd, for jeg ville gjerne hjulpet dem som har spm. man ikke enkelt finner selv på nett. NAV-dama
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Hvor skriver jeg at det er synd i meg? Jeg skriver det er synd for dem som har en problemstilling de ønsker svar på, men som folk ikke gidder svar epå fordi den drukner i andre NAV-innlegg som f.eks "noen som vet når os kommer denne mnd" osv. Hi
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Skjønner deg godt, men er jo enklere å spørre her. Disse sidene kjenner folk, mens nav.no er helt ukjent for folk flest Man forventer jo at dere som jobber på NAV skal lukte hvem som har krav på stønader ol. Blir noen aleneforsørger el kan dere ikke forvente at de skal ta litt avsvar selv. Det er jo direkte frekt at de skal slite med slike ting i tillegg til å sitte på anonymforum her!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 Synd, men forståelig. Du har hjulpet meg et par ganger hvor jeg virkelig ikke har funnet svar, hverken på nav.no eller når jeg har ringt nav lokalt. Uansett, tusen takk for svarene du har gitt meg også ønsker jeg deg en fredfyllt jul og et godt nyttår:)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #6 Skrevet 29. desember 2010 helt enig HI, ting kan som regel sjekkes på nett. her er det bare hetsing og drit, for at alle får ikke de de tror de har krav på. jeg for min del er mega fornøyd med mitt nav kontor, jeg forholder meg saklig, og blir behandlet deretter....
Frøken B ღღ Skrevet 29. desember 2010 #8 Skrevet 29. desember 2010 Synd for meg! Jeg sitter og leser side opp og side ned, søker og søker igjen inne på NAV sine sider og kunne absolutt trengt hjelp. Får vel vente til over nyttår og gå innom lokalkontoret for å få et intetsigende svar eller et feil svar. Det har jeg allerede fått mange av, så jeg tåler et par til...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #9 Skrevet 29. desember 2010 Kom med det her da Frøken B, så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg:) NAV-dama
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #10 Skrevet 29. desember 2010 Jeg synes NAV (ivertfall i min kommune) er helt håpløst! Spør de om ting de burde kunne svare meg på. Som fks hvorfor får jeg så og si ALDRI pengene mine når jeg skal. Saksbehandler er så og si ALDRI tilgjengelig. Ringer meg sjeldent opp igjen, når vedkommende jeg skal snakke med ikke er tilgjengelig. Sier de skal sende dokumenter og etc, noe jeg alltid må purre på for de "glemmer" det hele tiden. Har de gjort noe galt eller glemt noe prøver de alltid og skyve det på nav klienten ved og påstå at det er klienten som har gjort/glemt noe. De innrømmer så og si ALDRI sine egne feil eller glemsler. Husker en gang når jeg skulle skaffe meg leilighet og få bostøtte av NAV så var det ingen på NAV så opplyste meg om hvilken max prisklasse jeg kunne gå opp i. Saksbehandler sa så fint at "bare kom ned hit til oss når du har fått tak i en leilekontrakt du, så skal vi fikse det. Jeg leverte 3 leie kontrakter med jevne mellomrom og fikk avslag alle 3 gangene, den 3 gangen spurte jeg om hva som var grunnen til at jeg fikk avslag, da sa de bare at "de leilighetene var for dyre" Da svarte jeg bare med at det var absolutt ingen som hadde informert meg om noen kostnadsgrense! Ble fly forbanna! Tenk på hvor mye tid jeg hadde spart viss de jævla NAV folkene hadde opplyst meg om det på forhånd! Makan! Kunne ramst opp mye mer. Hadde NAV hatt "konkurenter" hadde dem gjerne skjerpet seg litt, men så lenge det bare finnes NAV og NAV folk vet at folk ikke har et konkurerende alternativ så kan dem jo egentlig bare være så evneveike og treige dem bare vil...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #11 Skrevet 29. desember 2010 Er jo ikke enklere å spør her inne, går mye kjappere å søke med engang på NAV siden. Her inne får man masse teite kommentarer i tillegg. Fatter ikke at folk gidder.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #12 Skrevet 29. desember 2010 hahaha... litt som meg - jeg kan ALT om enslige forsørgere og stønader hos NAV, og har gått lei....... Jeg er stønadsmottaker, og ikke NAV-ansatt dog........ Men det jeg har spørsmål om, når det kommer til "hva gjør en etterpå?"... tja, der venter jeg på uttalelser både fra her og der Alene med barn med handikap setter en visstnok i en MEGET spesiell bås, hvertfall når en sliter selv(psykisk og fysisk) pga dette i ettertid(etter plassering).....
Frøken B ღღ Skrevet 29. desember 2010 #13 Skrevet 29. desember 2010 Det jeg lurte på var når jeg kan sende inn søknad om kontantstøtte(at det er vits uten at jeg får den i retur ubehandlet). Jenta blir 1 år i januar. Må jeg vente til fødselsdagen hennes før jeg leverer søknaden eller kan jeg levere den nå like over nyttår?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #14 Skrevet 29. desember 2010 Det er jo ikke verre enn at du svarer på dem du mener du kan/gidder/orker å hjelpe, og som trenger det, også ignoerer du resten.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #15 Skrevet 29. desember 2010 Da få du kontantstøtte fom februar. Det er ingen regel som sier at du må vente til hun fyller 1 år, men det kan likevel være greit å vente med å søke til ca 1 mnd før du skal ha første utbetaling (ca 25 jan kan du søke da). Det er synd for oss å få søknader lang tid i forveien siden situasjonen da kan ha forandret seg, men du får den nok ikke i retur om du sender den rett over nyttår heller. Men da får du kanskje en telefon eller et brev før søknaden blir behandlet der du blir spurt om situasjonen fortsatt er den samme. Noen kommune har barnehageopptak i januar også, men om du vet med sikkerhet at du skal være hjemme en gitt periode skriver du det i søknaden din på merknadsfeltet. NAV-dama
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #16 Skrevet 29. desember 2010 Det er underlig at trådene her liksom er samtaler, mens når man søker på NAV eller Google må man plutselig LESE svarene så da blir det mye vanskeligere... Men hallo, dette er jo ikke en samtale, det er en tekst det også. Og om man absolutt ikke kan lese noe utenfor dette forumet, går det helt sikkert bra å bruke søkefeltet i forumet. Finner sikkert masse NAV-tråder da.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #17 Skrevet 29. desember 2010 Ja legg skylden på Nav for alt mulig, og kall de stygge navn. Glem ikke at disse "jævla nav folka" som du sier, er faktisk overarbeidede mennesker som prøver å rekke over ALT samtidig, fordi tiden ikke strekker til. Det er faktisk en Grunn til at saksbehandleren ikke er tilgjengelig til enhver tid, De jobber faktisk med saksbehandling, for at DU og andre skal få penger. Nå vet ikke jeg hva slags penger du har fra nav, men flesteparten av utbetalingene går som de skal, om det ikke er noe ekstraordinært. Hos oss har vi ikke bostøtte i nav, det ligger hos kommunen, så det kan jeg ikke uttale meg om. Om du da mente bostøtte, og ikke hjelp til husleie, eller depositumsgaranti. Man har også et ansvar for sin egen situasjon. Men disse "evneveike" folka på nav gjør så godt de kan , så alle skal få de pengene de har krav på. Og kallenavn og skrik og hyl hjelper så fint lite. Hadde nav hatt "konkurrenter" som du sier , så hadde det nok vært så mye værre å få stønader, for da betyr det at det måtte ha blitt privatisert, og hvilken privat bedrift vil øse ut milliarder av kroner , uten å tjene noe på det? hilsen en annen NAV ansatt, som tar imot ufortjent drittslenging hver eneste dag.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #18 Skrevet 29. desember 2010 Det jeg synes er litt trasig, er at vi som en gang har måttet gå til NAV, har fått beskjed om å finne ting ut på nettet. For det kunne de nemlig ikke!!! Synes det er mye medre å spørre, når man er usikker, og ikke er god på internett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå