Gå til innhold

Hva mener dere- ang røyking innendørs??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et vennepar hvor de røyker inne. Lukter jo både i hus og alt av klær etter et besøk.

Har nå et lite dilemma når det kommer til overnatting. Jeg synes ikke noe om dette og vil ikke at mine barn skal sove der med røyk "overalt".

Hva mener dere? Lurer jo på om vi er litt sære, så skulle lufte det litt her!

At de ønsker å røyke inne er for all del deres valg, og et besøk på noen timer er helt ok. Men overnatting??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rett innlegg på rett plass...NOT.

bare vent å se.....

Skrevet

Jeg er ikke røyker, så jeg er veldig var for lukten.

Men folk må få lov å gjøre hva som passer dem i egent hjem, men når de er på besøk må de følge det som er husets vaner.

Hos meg får ingen røyke inne.

Skrevet

Folk som ikke har barn må gjerne røyke inne så mye de bare møtte ønske til de eventuelt dør av kols innen fylte 60 år. Det er ikke mitt problem.

Men jeg tar ikke med meg ungene og overnatter hos mennesker som ikke klarer å røyke ute når det er barn tilstede. Da blir vil heller hjemme så lenge det er jeg som velger for mine barn og mine barn skal ikke være nødt til å bli utsatt for passiv røyking.

Lufter de og røyker ute kan vi godt komme på besøk og det koster meg en krone å ta med ekstra sengetøy til barna, sengetøy som ikke er innrøyka, slik at vi kan overnatte.

Skrevet

Jeg ønsker heller ikke det for mitt barn, men der hun er på samvær, så røyker de inne rett før hun kommer, så det lukter jo askebeger av jenta mi når hun kommer hjem. Synes det er grusomt, men så lenge det ikke er en lov mot det, så har jeg ingeting jeg skulle ha sagt. Men aldri i verden om hun hadde overnattet der hadde jeg fått velge. Synes barna burde få lov å slippe å være i slikt miljø, det er ikke sunt.

Skrevet

ps. og her hjemme røyker ingen innedørs. besøkende som røyker får pent

røyke på veranda

21:49

Skrevet

Trist at unger skal utsettse for slikt. Jeg er ingen antirøyke-fanatiker, men småbarn, ALLE barn, burde få slippe å bli utsatt for passiv røyking og de skadene som kan følge med

Skrevet

Jeg kan ikke FORDRA røyk inne. Farmoren til snuppa damper i vei inne, og alt stinker etter datteren min har vært der. Hår, klær ol. Jeg pleier å ringe før vi kommer slik at hun lufter ut, og hun røyker ikke inne så lenge vi er der, men likevel. Jeg må vaske både jenta og klærne etter vi har vært der inne.

Synes det er så ekkelt med stanken og fæle lufta i den leiligheten. Farmoren vil gjerne ha jenta på overnatting, men jeg orker ikke tanken på at hun skal sove og puste i den stanken. Fysj og æsj!!!!

Søsteren til samboer røyker også inne. Før jul var jenta og pappaen på overnattingsbesøk der. Da de kom hjem stinket alt så grusomt, at jeg ikke orket å sortere brukte og rene klær. Alt gikk i vaskemaskinen. Til og med bamsene, dukka og bagen.

Jeg synes faktisk at det er harry å røyke inne. ALT stinker jo!

Skrevet

Det er godt å høre at det er flere som har sterke meninger om dette.. Og det er klart at det er noe vi skal ha i 2010!

Er jo ekstremt sjeldent man ser dette nå for tiden, så blir litt satt ut.

Vi røyker ikke, og gjester må ut å røyke. Jeg og mannen har sagt nei til overnatting der pga røyking inne. De har et valg- barna på besøk og ut å røyke, eller ingen overnatting.

Synes og det er tragisk for uskyldige barn å måtte bli passive røykere.

Takk for alle svar!

HI

Skrevet

Jeg hadde nok ikke sendt mine barn til overnatting i et hus hvor det røykes inne. Ikke fordi jeg er skikkelig anti røyker.

Jeg vokste opp med en pappa som røykte inne (foreldrene mine var skilt). Jeg hadde omtrent konstant vondt i hodet de helgene jeg var hos pappa.

Jeg kan ikke fordra å overnatte hos venner som røyker inne selv. Alt stinker jo når du kommer hjem.

Vet ikke om det går an å be de ta litt hensyn og roe røykingen inne mens de er der. Du kan jo skylde det på helse.

Skrevet

Vi har en nabojente som maser stadig vekk om å få datteren vår på overnatting, men jeg nekter, rett og slett pga at moren røyker inne.

Skrevet

hehehe.. her ga naboene seg, gitt ;) Jeg røyker inne nå, og mine barn er "utebarn"(elsker å være ute og leke - aktive(Selv med meg som uterøyker i sine dager). Naboen her ga beskjed til sine barn om at de ikke fikk leke inne her. Men hvem er i dag på overnatting støtt? hehehe.. jo, naboens barn:)

Du er helt på styr om du mener du skal styre dette, HI. Ja, dere er sære!!! Hjelpes....

Skrevet

Jeg syns ikke du er sær i det hele tatt! Jeg nekter å besøke folk som røyker inne, ikke i en time en gang!

Jeg røyker selv når jeg er på fest, men aldri i nærheten av barna mine, og jeg dusjer alltid før jeg tar hånd om barna igjen etter å ha vært ute. Fatter ikke at folk kan være så tette at de ikke lar være å røyke i nærheten av barn.

Skrevet

Jeg røyker inne, men får jeg barn på overnatting så lufter jeg godt ut før de kommer, og røyker ute under oppholdet deres. Trodde da virkelig dette var normal praksis hos alle som røyker inne? Noe annet er jo helt uforsvarlig og respektløst.

Er jeg på besøk hos noen som ikke røyker selv, så tar jeg det som en selvfølge å gå ut å røyke om jeg absolutt må. Ingen som behøver be meg om det.

Jeg synes det er rart at det enda finnes folk som røyker inne med barn, eller som tar som en selvfølge å få røyke inne på besøk hos folk som ikke røyker selv.

Skrevet

jeg røyker inne, i mitt hus.og det er nok vanligere enn noen vil innrømme.

Skrevet

røyker selv men tar uvanen min ute.det koster oss voksene så lite å ta hensyn til barna.ønsker ikke at mine barn skal leke eller sove i røyk.de som barna av og til overnatter hos har fått klar beskjed om at jg ønsker at dem røyker ute når barna er der.

Du kan jo bare spør om det hadde hvert mulig for dem å røyke ute når ungene dine skal sove der?

i verstefall røyke på et lukket rom med viduet oppe?

Skrevet

Nå som det bikker -15 grader ute røyker vi under kjøkkenvifta. Når ungene har lagt seg røyker vi i stua, men det begrenser seg jo hvor mye røyk det blir på noen timer og dermed lukt. Er det barn til overnatting her følger vi samme praksis, lufter ut før vi legger oss. Klart jeg kjenner "sur" lukt om jeg lukter på sofa, puter, pledd etc, men jeg syns aldri møbler lukter "godt" uansett. Sommerstid (eller iallefall når det er varmt nok) røykes det ute, men alltid et par timer inne på kvelden.

Det har aldri vært noen som har nektet overnatting hos noen av våre barn, så jeg regner ikke med at det lukter når de kommer hjem heller.

Skrevet

Jeg hater røyk, skulle virkelig ønske at folk ikke ble avhengige av den dritten.

Om de lar være å røyke mens barna dine er der, vil fortsatt alle møbler, gardiner etc være fulle av røyklikt, det tar lang tid å lufte ut sånt. De vil uansett bli utsatt for røyk.

Må de overnatte da?

Skrevet

Å røyke inne er harry og usunt. Å røyke inne med barn i huset er på grensen til barnemishandling. Jeg kjenner jeg tenker at de som gjør det er ressurssvake og enkle i hodet.

Skrevet

Jeg synes det er en uting, selv under vifta. Men skal man ha ungene der på overnatting frivillig kan man jo heller ikke kreve av dem at de skal gå ut for å røyke.

Skrevet

Vi røyker inne selv om barna er hjemme.Vi har ett 3 etg hus og røyker i kjelleren mens vi lufter.Barna er ikke i kjelleren! Det er 3 dører ut fra kjelleren,opp trappa før man kommer til barna.Soverommene er enda lenger borte.

Vi røyker også inne i stua etter barna er lagt.Da er det 4 dører mellom oss og barna som er lukket hele tiden samt at vi lufter.

Det lukter heller ikke mye røyk hos oss,men vi røyker rullings ikke sigaretter. Rullings oser mindre og er tilsatt mindre parfyme enn mange sigarett merker.

Skrevet

Folk som røyker innendørs er ressurssvake tapere som lukter dritt. Alle kjenner drittrøyklukta, bare ikke de selv. Dermed tror de ikke de lukter.

Skrevet

Skjønner ikke helt de som sier " Jammen vi røyker når barna har lagt seg"... hva i alle dager hjelper det ? Det setter seg jo i klær, møbler, gardiner og eventuelle leker som ligger framme. Dere kan godt si at det ikke lukter røyk i huset, men det betyr ikke at de farlige stoffene er borte.

Jeg synes det er direkte ekkelt å røyke inne med barn i hus.. Det blir helt dust å si at barna ikke tar skade av det. De får det i seg..

Skrevet

Du som røyker i kjelleren, tror du ikke at røyken siver opp uansett hvor mye du lufter og hvilken røyk du røyker?

Jeg er tidligere røyker, røykte på kjøkkenet under viften. Det stinket røyk av klær til ungene fikk jeg beskjed om.. Og da var vinduet åpent hele tiden..

Jeg kjenner nå at det stinker rett og slett... Fikk noen sengetøy av en venninne, jeg måtte hive de rett på vask for de var innrøykt og de har "røykerom" i kjelleren som er langt unna soverommet....

Det jeg tenker nå er stakkars barna mine som har levd i dette :s Jeg er så glad for at jeg har klart å slutte og at vi ikke lukter røyk lengre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...