Gå til innhold

2åringen min har hull i tannen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Midt på framsiden på den ene tannen har hun et tydelig hull. Det er på tannen ved siden av fortennene. Jeg har nettopp oppdaget det, og syns det er et stort hull. Kan heller ikke skjønne hvordan det har skjedd! Har jo vært nøye med å pusse tenner, og hun får ikke annen drikke enn vann på natten.

Tannlegen min har selvfølgelig stengt i romjulen, og jeg aner ikke hvor viktig det er at det blir fikset. Må det fikses nå eller kan det vente til mandag? Jeg ser heller ikke for meg at småen ligger i ro om han må borre, og min far skremte meg med at hun sikkert måtte legges i narkose!

Noen andre som har opplevd dette på sine små??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de borrer veldig sjeldent i melketenner,så lenge det ikke ligger til slik at det kan skade de nye tennern som kommer,eller hun har vondt,så blir de neppe å borre det.

og er det slik at det MÅ borres,så skal du ikke se helt bort ifra at det blir narkose,eller noe skikkelig sløvende som gjør henne likegylding.

det kan være så mangt som gjør at hun har fått hull,trenger ikke bare vært "sukker" kanskje hun rett og slett har tynn og svak emalje på tenna.

bare å ta kontakt med tannlegen på nyåret og få en skjekk,så får du vite hvordan stå er, og bare forklar at dere er nøye med tannpuss og hva hun får av "sukker og syre"skadelige ting, så kanskje de kan vurdere om det er en tannsykdom,eller bare emaljen er skadet akkuratt på det stedet.

Skrevet

Har ikke opplevd det selv,men har en veninne som var skikkelig fortvilet over at sønnen fikk hull og sånn til tross for godt tannstell og sunt kosthold.

Han var vel noe eldre, men de fant ut at det var grunnet medisiner han fikk for astma i kombinasjon med at det var noe unormalt med syrenivået i spyttet til gutten som nermet etset vekk emaljen.

det var jo selvsagt ikke kjekt å høre for henne, men hun var alikavel ganske lettet over at det ikke var de som hadde gjordt noe feil.

Håper dere finner ut av det! Og at dere slipper boring

Skrevet

Jeg ville ha sjekket hos en annen tannlege. Om det faktisk ER et stort hull kan det bli fryktelig vondt om man går for lenge (hullet kommer inn til nerven).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...