Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 at foreldre leverer 1 åringen i barnehagen når de selv har fri i jula! Jeg skjønner at mange må benytte barnehagen på sånne dager og der er for dem vi er der. Vi koser oss og har julestemning i barnehagen. Liker å jobbe i romjula. Det jeg regerer på er et foreldrepar som har en gutt på ca 18 mnd. De har begge jobber som gjør at gutten er lenge i barnehagen om dagene. Foreldrene har jobber hvor de reiser mye og jobber på ugunstige tider. Gutten blir derfor ofte passet og hentet av andre. Her om dagen kom mamma med han i barnehagen (de bor ca 5 km unna) og sa at de tenkte det ville være morsomt for han å være i barnehagen. Hun spurte om det var andre barn der og jeg svarte at sønnen til ene ansatte var der (dette er omskrevet her for å ikke kunne gjenkjennes...) Det kom andre barn i løpet av dagen men det sa jeg ikke, så mora kunne like godt tro at han ble nesten alene. Kjenner jeg får en klump i halsen av sånne foreldre. De er godt voksne begge to og har ikke flere barn. Som sakt er noe omskrevet her sånn at vedkommede ikke kan kjenne seg igjen Hva synes du?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Jeg synes at det kan finnes mange grunner til at man leverer barna i barnehagen. Jeg hadde mine, de har sikkert sine og noen har ingen grunner men bare gjør det likevel. Man kan synes til man blir blå men så lenge det er en tjeneste som er tilgjengelig og betalt for så kan den brukes. Det jeg håper er at disse tankene og refleksjonene ikke smitter av på barna i barnehagen men at dere, som du sier, koser dere. Man rår dessverre ikke over foreldres valg når man jobber i barnehage. Men det man rår over er den tiden man bruker på disse barna når de er der
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Tror bare enkelt foreldre er så kyniske at de mener at samfunnet skal hjelpe dem å ta vare på barna deres, de betaler jo for det. Syns vi er skammelige bortskjemte og at det burde vært som i Sverige, at på dager foreldrene er hjemme eller er i permisjon burde barna fått max 5 timer i bhg. Syns det er merkelig å si at så mange er avhengige av barnehagen for å klare å leve normalt. Triste greier. Vet av mange friske oppegående foreldre som leverer 1 åringen sin så tidlig som mulig og henter så sent som mulig. Har de fridager, så koser de seg på kafe eller med andre ting. Poden får like lang dag i barenhagen som ellers. Dette er folk som jeg ikke liker i utgnagspunktet eller. Er noe kynisk og egoistisk med dem som jeg ikke tåler.
duracellmamma Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Det har blitt mange innlegg om det med barnehage nå syns jeg men må si meg enig i hvordan du reagerte. Lillerollet mitt er 16 mnd og går i barnehage. Jeg var heldig som fikk skoleplass i september. For å si det sånn, ukedager så jeg så vidt trollet i løpet av dagen at jeg fikk dårlig samvittighet når jeg la han på kveldstid. Vi brukte lang tid på å levere i barnehage som lå 50 min unna. Opp halv 6 og hjemme i 16.30 - 17.00 tida. Endelig har han fått plass i ny barnehage rett utenfor der jeg bor og vi får mer tid med hverandre. Vi tok ferie fra barnehagen den dagen jeg hadde siste skoledag. Barnehagen tilbøy seg å ha åpent til 23 des. I romjula og noen par dager før han begynte i ny barnehage. Jeg takket selvfølgelig nei. 2 uker ferie med trollet mitt ! JATAKK ! Det har vært slitsomt, sykdom, legevakta på julaften, feber, men vi har jammen klart å kose oss for det om
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 Kanskje disse foreldrene hadde grunner de ikke ville du skulle stikke den bekymrede lille nesen din opp i? Kanskje det er lettere å si "det kan være mosomt for ham å være her noen timer", enn å si ting som "jeg har så sterke angstanfall om dagen at jeg helst må være alene", eller "faren og jeg har kranglet og skreket til hverandre i to dager, så jeg vil gjerne skåne gutten litt"- Folk har så mange grunner til så mangt, og alle er ikke like gode foreldre heller. Å la henne tro at han måtte være alene hele dagen var ihvertfall veldig dårlig gjort dersom hun hadde grunner til å levere ham som var vanskelige for henne å snakke om.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #6 Skrevet 29. desember 2010 Ja da de har det sikkert supervanskelig hele gjengen... Å nei da det er late og selvopptatte foreldre som heller går på kafe, shopper osv... Vet av mange... Mulig de krangler og har angstanfall ofte også. Men de klarer jo så mye annet. Men liker ikke sånne folk, de får styre seg selv.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #7 Skrevet 29. desember 2010 Må man så må man. Selv har jeg en del familie rundt meg, og lar de passe han i julen den dagen jeg må jobbe. Nå trives han ikke spesielt i bhg heller, så vil ikke sende han dit mer enn nødvendig. Men hadde han stortrivdes der, og jeg visse at vennene hans skulle dit, hadde jeg fint sendt ham i bhg i morgen. Men jeg forstår ikke folk som har fri og sender de minste i bhg. Synes barn også trenger litt ferie fra bhg og bare kose seg hjemme.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #8 Skrevet 29. desember 2010 Jeg tror du er et utrolig dømmende menneske og jeg håper du ikke jobber i barnehagen til barna mine. Hva vet du om foreldrene kanskje ikke var i form eller skulle andre viktige ting som ikke er jobb. Jeg har ofte barna i barnehagen selv om jeg selv ikke er på jobb, da gjør jeg husarbeidet, går på møter eller kurs et par timer, handler, planlegger kjekke aktiviteter med barna osv. Så har jeg kjempekjekke ettermiddager med barna uten å måtte bruke tid på andre unødvendige "plikter".
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #9 Skrevet 29. desember 2010 Jeg leverte min 5 år gamle datter i barnehagen med verdens beste samvittighet idag. Dette blir den eneste dagen siden 22 desember hun er der, og neste uke skal vi på ferie. Hadde jeg hatt mulighet hadde hun vært der imorgen og igår også, men vi har bare halv plass. Jeg er hjemme med jenta på 1.5 år da, men 5 åringen har vært masse inne i jula pga sykdom hos minsten. Dessuten har pappan jobbet hele julen og vi har hverken familie eller venner i området. Jeg synes det var FANTASTISK at hun kunne leke med andre barn idag. Det var forøvrig nesten ingen raværende barn i hennes gruppe idag.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #10 Skrevet 29. desember 2010 Dessverre er det noen foreldre som gjør slikt. Samtidig kan det jo hende at barnet da faktisk har det bedre i barnehagen enn hjemme? Hvis du snur det slik, så blir det lettere å se på det!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #11 Skrevet 29. desember 2010 Jobber selv i bhg og på småbarns avd. Har sett og opplevd mye rart, noen ting som jeg også har begynt å gråte av etterpå. Men som henne over meg sier, så kanskje de barna har det bedre hos oss. Jeg vet ihvertfall at jeg gjør det jeg kan for at barna skal ha det bra i bhg. Jeg vet også at mine barn skal få fri når jeg har fri, snakker da over flere dager. Jeg vil at mine barn skal ha mange barndomsminner fra ting vi gjorde sammen. Tiden går så utrolig fort, og dette er år vi ikke får igjen, så tiden min med mitt og senere mine barn, det er hellig!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #12 Skrevet 29. desember 2010 Reagerer mer på at bhgansatte spekulere i HVORFOR foreldre lever ungene der i romjula. Min toåring kjeder seg hjemme om dagene og vurdere å levere henne der i morgen selv om hun KAN være hjemme med faren mens jeg er på jobb i 6 timer. Og denne mnd har vi betalt for full plass. Er fakitsk mange unger som er rastløse hjemme.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #13 Skrevet 29. desember 2010 Så finn på noe med dem da vel. Mine beste minner er fra da foreldrene mine gjorde noe morsomt med oss. Ellers så har ikke barn vondt av å kjede seg litt heller da, da blir de kreative ;o) Og betyr virkelig pengene mer for deg enn tid med barnet ditt? Dere får aldri denne tiden igjen. Jeg spør siden du påpeker at du har betalt fult denne mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå