Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Søsken av meg + partner har ett barn på over 4 1/2 år, de har ikke pyntet til Jul i det hele tatt. Var ikke så farlig for de skulle bort på julaften, men hjem å sove på kvelden / være hjemme resten av jula. Huff får så vondt av dette barnet jeg er tante til... Mye annet rart der også.... Er ikke første jula heller, før har de skyldt på at h*n er for liten, så det har ikke vært så "farlig"... de gidder rett og slett ikke. Ser som regel ut som ett rottereir der og... Bare jeg som reagerer på dette? Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Hvordan man velger å oppdra barna sine og hvilken oppdragelse man har synes jeg er vanskelig å alltid skulle legge seg oppi men om det er snakk om å ikke gidde synes jeg det er trist.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Om man vil pynte til jul må da virkelig være valgfritt.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 Jeg legger meg ikke borti, ble faktisk målløs da dette ble meg fortalt.... hehe ... synes man i det minste gjør en effort for ungene jeg da. selv om man ikke vasker ned hele huset , setter opp juletre etc etc, så skal det ikke så mye til for å ordne litt til jul altså. Kjøpe noen blomster, sette opp en nisse eller to etc For barnets skyld... HI
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #6 Skrevet 29. desember 2010 Jeg er heller ingen stor fan av masse julepynt, men selvfølgelig pynter jeg litt til jul. For å få et avbrekk i hverdagen og for ungene sin del. Og det er koselig når pynten først kommer opp:-)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #7 Skrevet 29. desember 2010 hvorfor skal du reagere på dette da? Det er da virkelig opp til hver enkelt om man ønsker å pynte til jule eller ikke, Det er da ikke alle som feirer jul engang, tror barna kan ha det bra allikevel.....
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #8 Skrevet 29. desember 2010 Herregud da, kanskje de ikke liker den julestilen? Det er ikke verdens undergang. Folk må få gjøre som de vil. At det er veldig skittent er en annen ting, men det har ingenting med jul/ikke jul å gjøre..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #9 Skrevet 29. desember 2010 Det er kanskje forskjell på barn? Datteren min på 4.5 hadde vært knust hvis vi ikke hadde pyntet. Hun er ekstremt opptatt av sånt så her har vi pyntet med utelys og innlys osv.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #10 Skrevet 29. desember 2010 Ok, bra det bare er jeg som reagerer på dette Ønsker ikke å legge meg borti, er bare bekymret for barnet generelt også ... Og håper innerst inne at alt er bra HI
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #11 Skrevet 29. desember 2010 Man trenger ikke pynte til jul eller til påske, man trenger ikke feire bursdag eller 17.mai, man trenger ikke noe ekstra kos på lørdag og man trenger egentlig kun kjedelige og grå hverdager der alt er som det er og som det burde være. Ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #12 Skrevet 29. desember 2010 Helt enig, barn har uansett godt av at de ser foreldrene gjøre noe i stand for dem, og høytidsfølelsen er viktig! Viktg på så mange vis, synes jeg. Man trenger jo kke ha topp-til-tå-rens i huset og 1000 nisse, men at barna ser en forandring, at det ryddes og vaskes litt ihvertfall, og så noe pynt. Trenger jo ikke være det mest julete som finnes, men noe! Syns mman frarøver barna stemninger som er viktige, det gjelder jo ikke kun julaften..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #13 Skrevet 29. desember 2010 Skjønner at man kan reagere litt på dette, men å si stakkars barn er jo direkte latterlig. Ærlig talt!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #15 Skrevet 29. desember 2010 Hadde det vært opptil meg så hadde jeg ikke pyntet huset med julepynt som jeg uansett synes er stygt. Juletre er også bare noe dritt som drysser. MEN pga barna så gjør jeg alt....kunne aldri hatt samvitigghet til å la vær når vi har barn.,
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #16 Skrevet 29. desember 2010 Ikke det jeg mener 21.25. Det jeg mener er; det er ikke omsorgssvikt å ikke pynte til jul. Mange av oss er ikke kristne en gang. Og å pynte til jul er faktisk valgfritt.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #17 Skrevet 29. desember 2010 Jeg har satt frem litt nisser og røde lys, er eneste julepynten jeg har. Ikke noe juletre å styr.. Liker det ikke, kansje når jeg får meg mann og barnet mitt er eldre og forstår. Men akkorat nå passer det meg fint å ikke ha noe.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #18 Skrevet 29. desember 2010 Det har blitt mindre og mindre pynting her i huset gitt. Men det lille vi pynter er mest for barna sin skyld. Har allerede kastet ut julepynt og tre vi. Nå er jeg dritlei allerede...Barna syntes det var helt greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå