Gå til innhold

Har så dårlig samvittighet :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal egentlig jobbe nyttårskvelden og hele nyttårshelga. Men, i dag/kveld fikk jeg omgangssyken. Er mange pasienter som er dårlige. Og jeg jobber på sykehjem og må holde meg til 48 timersregelen. Kjennes ikke ut som om jeg er ferdig heller akkurat :(

Så i første omgang kan jeg ikke jobbe nyttårskvelden i allefall. Og jeg VET hvor vanskelig det er å få tak i folk...

Huff, måtte bare få lettet litt på den dårlige samvittigeten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kjenner jeg til, jeg jobber også i helsevesenet og er sykemeldt hele julen og utover i januar pga svangerskapskvalme... Omgangssyke kan ha svært store konsekvenser for de gamle og syke, du må bare fokusere på at de har det best når du ikke er der! Likevel, det å ringe inn syk selv om man har en helt gyldig grunn er spesielt kjipt i høytidene! God bedring:)

Skrevet

Vet hvordan det føles..Jobber også i helsevesenet:)

Men alle kan bli syk,og det lureste for deg er å være hjemme når du har omgangssyken.

RIng i morgen tidlig,evt allerede i kveld,da har de lenger tid på seg til å skaffe vikar:)Og kanskje det blir enkelt å skaffe vikar,er jo endel ekstra penger:)

Skrevet

Prøv å ikke ha dårlig samvittighet for at du er syk og vær glad for at du har noe som går over!

Skrevet

Da skal du heller tenke på hvor dårlig samvittighet du hadde fått OM du hadde gått på jobb og smittet noen på sykehjemmet.

Plei deg selv med god samvittighet, dette er ikke noe du råder over.

Skrevet

Har ringt og sagt i fra. Da får de litt bedre tid til å få tak i noen.

Joda, selvfølgelig er det bedre for alle at jeg er hjemme. Men, det er så utrolig kjipt å bli syk på sånne dager. I tillegg er ikke jeg den eneste ansatte som er syk heller.

Ja, ja, får se framover og satse på at jeg får jobbet lørdag og søndag.

Skrevet

Du har absolutt INGEN grunn til å ha dårlig samvittighet. Når man har omgangssyken er det liksom ingen tvil om at man bare må holde seg i hus.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...