Gå til innhold

Hvordan var det med graviditet og flyturer igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at mange flyselskap opererer med flyvning tre uker før termin og sånn, men mener å ha hørt om farer ved stråling og luft trykk osv, og at noen mener man ikke burde fly i det hele tatt, spesielt etter uke 20. Hvem har rett, og hva burde jeg forholde meg til?

Sugen på en spaniatur snart og er i uke 20..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det normalt sett ikke farlig for gravide å fly. Men flyselskapene operer med forskjellige regler så du må lese betingelsene nøye før du betaler :) Hvis du vil ha medisinske råd bør du forøvrig ta en tlf til fastlegen eller jordmora di, de vet jo mest om deg og ditt svangerskap.

Skrevet

De var kritiske til å la meg fly i uke 32. Det gikk heldigvis bra :) Reiseselskapet hevdet at jeg kunne fly uten problemer fram til 4 uker før termin, men da jeg skulle ombord mente flyselskapet noe annet...

Skrevet

Etter at man er synlig gravid kan det være veldig lurt å ha med en bekreftelse fra jordmor eller fastlege som sier når termin er og at alt er normalt/ingen ting i veien for å fly.

Jeg måtte reise mye i forbindelse med jobb da vi ventet vårt andre barn og hadde alltid med meg en slik attest på engelsk. Ikke at jeg opplevde å bli spurt noen gang da, he he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...