Gå til innhold

Plutselig uten penger- og gravid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg lurer på om noen her inne kan komme med gode råd eller vet hvordan jeg skal gå fram.

Jeg har hatt fast 80% stilling i nesten 5 år, sa opp jobben min på juli i år fordi jeg skulle gå et halvt år med intensivskole som frisør. Planen etter skolen som jeg var ferdig med nå i desember var å gå lærling, men nå er jeg altså blitt gravid, og har ikke tilbud om jobb før i mars. Dette er et dilemma for meg siden jeg ikke rekker å jobbe de 6 mnd jeg trenger for å få støtte fra nav. nå sitter jeg å tenker på den stakkars bebyen som kommer på august dersom jeg ikke skal ha noen som helst inntekt!

Samboer tjener ganske bra, men han blir nå sittende med både huslån og billån, samt alle andre utgifter alene.

Hva gjør jeg?

Takk for viktig svar :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥
Skrevet

Jeg ville sett om det er en midlertidig jobb du kunne søkt. Jeg har ei venninne som jobbet som telefonselger i månedene før permisjon, bare for å tjene opp nok (det finnes sikkert flere alternativer hos deg). Denne jobben kan du si opp etter permisjonsperioden din og fortsette på lærlingtiden.

Hvis du ikke har krav på permisjonspenger så får du en engangsutbetaling fra Nav ved fødsel, på ca 37000 kr, så det er jo en liten start i alle fall :)

Hvis du skal gå gjennom de på Nav, et lite tips: Finn én person, få navn og tlf nr til denne personen, og så forholder du deg kun til denne ene. Det er så altfor lett å bli sendt hit og dit og få ørti forskjellige saksbehandlere som alle sier noe forskjellig :/

Lykke til! :)

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Jeg har tenkt tanken på å skaffe en midlertidlig jobb. synd det ikke er bare bare å finne jobb nå for tiden, når man atpåtill er gravid;) Men jeg får bare henge i og se om jeg finner noe. nesten hva som helst duger:)

Skrevet

Jeg er i samme situasjon; var ferdig med studiene sist sommer, og hadde planer om å bruke høsten til å finne meg jobb, men den gang ei :(

I tillegg er jeg blitt gravid (altså ikke helt planlagt, men veldig velkommen :)

Det er ikke lett å få jobb nå, hvertfall ikke i det jeg vil. Jeg har senket på kravene, men jeg tok valget om at jeg ikke orket "hva som helst" bare for å få penger.

Nå er det for sent for meg, har termin i slutten av juni, så min eneste "sjanse" er å sette meg på skolebenken igjen og dermed akkurat rekke opptjening til fødselsstipend. Men veldig usikker på det og, da må jeg i såfall finne noe som kan øke mine sjanser i arbeidslivet, og være av interesse, og det ser dårlig ut hittil.

Har vridd hjernen for å prøve å finne løsninger, men nå ser det ut til at det blir 1.5 trange år for oss. Alt går, mannen tjener stabilt og greit, men knapt blir det absolutt!

(en bedre økonomisk mulighet er at jeg blir hjemme det nødvendige og overlater halvparten til permisjonen til pappan, men det har han ikke så veldig lyst til gitt ;)

Føl på det, om du synes det er greit å jobbe litt utenom ditt felt er det jo f.eks. mange vikarbyråer som har oppdrag av ulik lengde.

Lykke til! (Og si fra om du kommer på noe genialt ;)

Skrevet

heihei:))

Vi fikk snuppe nummer 1 i studietiden. Hadde nettopp kjøpt leilighet og bil. Samboern jobbet det han kunne i tillegg til skolen og vi klarte oss helt fint:) Var heldige å fikk en del utstyr, og kjøpte resten billig. Har heldigvis en fantastisk familie som har gidd oss det meste som vi har trengt. Jeg ble hjemme med snuppa i 1,5 år. Fikk da kontantstøtten på litt over 3000 fra hun var ett år, i tillegg til barnetrygden. Ingen drømmesituasjon, men som sagt vi klarte oss kjempefint. Hør med banken om å få noen betalingsfrie år? Hjelper mye om du/dere ikke skulle klare å fått arbeidet opp nok:)

Nå venter vi nummer 2 i august.. Har jobbet siden August 10, men begynner i ny jobb i februar. Ikke akkurat drømmesituasjonen det heller når man skal i ny jobb, men det er sånt som skjer:) Har iallefall en jobb nå:) så satser det går fiiint denne gangen også:)

Småbarnsperioden er vel egentlig kjent for å være en periode i livet hvo man ikke akkurat er stinn i gryn, hehe

Skrevet

takk for svar :)

Får bare satse på at ting går bra. Det ordner seg vel for snille jenter;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...