Gå til innhold

Er det dårlig gjort av meg,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å ta tilbake vippestolen som min søster låner av meg hvis jeg blir gravid før hun er ferdig med den? Hun låner den til sitt barn som nå er ett år, men hun er gravid igjen, og har termin i sommer. Vi er prøvere , og vært det i to år nå, og hvis det nå plutselig skulle skje ett under og jeg blir gravid, må jeg da kjøpe ny vippestol? Eller er det hun som må ut å kjøpe hvis hun vil ha en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke la det bli et problem før det virkelig blir det:) kan jo hende at hun tilbyr dere den gledelig tilbake om dere ble gravide også?:)

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke er frekt.

Det er din stol, og du skal selvfølgelig ha den tilbake når du trenger den.

Skrevet

Hvis hun LÅNER den så bør du vel ikke ha dårlig samvittighet for å hente den tilbake. Men om du har sagt at hun får den så synes jeg ikke du kan det.

Skrevet

Okei! Hun bare låner den. Det gjorde jeg klart når jeg leverte den til henne. Sa at hun ikke måtte ødelegge den og at jeg skulle ha den tilbake . Den er nesten ikke brukt, og vi tok vare på den så neste barn vi får skulle bruke den. Og det vet hun. Men får litt dårlig samvittighet når jeg vet hun ikke har penger til å kjøpe ny. Men så er jo jeg ikke blitt gravid igjen ennå, så det kan jo være jeg slipper å tenke på det i det hele tatt! Hi

Skrevet

Men hvordan er deres økonomi da? Har dere råd til å kjøpe ny?

I så fall kan hun jo beholde den som en barselgave da.

Skrevet

Ja vi har råd til en ny. Men hun får det alltid som hun vil, og tenker ikke på konsekvensene, så jeg føler da at hun nok en gang bare får det hun vil litt for enkelt. Men jeg ser nå det om jeg blir gravid. Det kan jo være hun gir den tilbake da selv:) hi

Skrevet

Kan jo være en koselig måte å fortelle om graviditeten på også; "du, nå trenger vi vippestolen tilbake vi!" :)

Og om hennes barn er ett år (iom at hun hadde lånt den i ett år?), så er den vel uansett ikke i bruk, og babyer tar fort 9 mnd å lage ferdig i magen, pluss et par mnd til før de kan bruke vippestolen, så hadde ikke akkurat mistet noe nattesøvn over den stolen enda ;)

Skrevet

Ja det var jo lur måte å si det på :) ja den hun har lånt den til er ett år nå, men hun får en ny baby om 6 mnd. Hi

Skrevet

Hvis du låner vekk noe så sier det seg selv at du skal kunne ta det tilbake når du trenger det. Og det at dere har vært prøvere såpass lenge bør vel gjøre det ganske innlysende for hennes del at den måtte returneres til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...