Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 problem nr. 1:Det ene brystet mitt er såå fullt at baby ikke klarer og få melk ut av det. Har prøvd og håndmelke, men føler ikke det hjelper stort. Masserer også i dusjen, merka ingen forskjell. Har også prøvd og massere/"klemme" på brystet når baby ligger til, men nei. Hun bare slipper taket etter et par sug og blir kjempefrustrert, selvom det kommer litt melk uten at hun engang trenger og suge. Problem nr. 2: på det andre brystet går et forholdsvis greit. Men babyen min sovner såå fort! Ingenting hjelper. Har prøvd og massere hendene hennes mens hun suger, masserer litt på kjeven hennes når hun slutter og suge, innimellom begynner hun igjen da, men kort tid etter sovner hun. Å da er det ikke sjangs og få vekt henne. Jeg er såpass fersk, som dere sikkert skjønner. På sykehuset sa de at etter 20-25 min. Var brystet "tømt". Men aldri i verden om tulla mi holder seg våken så lenge. Det resulterer i at jeg må amme mye oftere enn det jeg dukke beskjed om og gjøre, med ca. 3 timers mellomrom.. Noen med erfaringer, tips og råd? Setter stooor pris på om noen gidder og lese alt og hjelpe en melkesprengt førstegangsmor.
Gjest Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Hei. Når jeg hadde spreng som værst så presset jg melken litt tilbake før vi skulle amme. Vanskelig å forklare men skal prøve. Jeg la da fingrene flatt over brystvorten. Sprikte litt med pekefing og langefing sånn at knoppen fikk plass og presset forsiktig. Også flyttet jeg hånden sånn at jeg fikk gjort dette rundt hele. Melker du ut vil det fortsatt være melk helt frem og kanskje vanskelig å få tak. Men på denne måten fikk jeg området rundt brystvorten mykt nok til at Loppen fikk tak. Jeg gikk en del og ammet for at ikke Loppen skulle sovne. Det funket her. Ellers var det å stelle først sånn at hun var skikkelig våken. Fikk beskjed om å ikke gjøre det for varmt og koselig med en gang sånn at hun holdt seg våken lenger.. Stryking i nakken skal også hjelpe litt. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå