Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Jenta vår har akkurat fylt to år, og hun er et mareritt ute i snøen. Hun blir ultrafrustrert når hun skal ta seg frem ute, og dersom det ikke er måket, legger hun seg bare rett ned. Er dette vanlig, eller noe vi bør sjekke ut mht grovmotorikk? Inne og på sommerføre løper hun rundt, men er litt skeptisk til trapper.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Overhode ikke uvanlig! Gjetter på at hun var litt som vår.... gikk helst med støtte til hun kunne det, gikk også i trapper helst med støtte til hun kunne det osv... Bare å fortsette å oppmuntre og utfordre, men ikke så hun blir lei hele "uteprosjektet". Det er utrolig bra grovmotorisk trening.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Ikke uvanlig det der. Ett av barna til en veninne av meg, nekta å gå i snøen da han var på den alderen. Han gikk ned trappa forann utgangsdøra og stoppa når han nådde snøkanten, ikke snakk om at han satte sine ben i snøen nei hehe. Han er en meget aktiv gutt nå uten noen form for motoriske problemer. Kjenner også flere barn på den alderen som ikke liker å være ute i snø. Skjønner de egentlig godt. Masse klær og vanskelig å bevege seg.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Takk for svar Hun er jo mye ute i snøen på barnehagen, men jeg må vel kanskje innrømme at jeg og pappaen hennes ikke er Bergans-folk. Vi er likevel ute så fort vi får muligheten, men med 20 minus hele vintersesongen hittil er det ikke så tilrettelagt for uteaktiviteter. Vi begynner på turn nå i januar, for å sikre at hun får bygget opp motorikken sin, så får vi håpe at det bllir bedre etterhvert. Og ja, hun var sen med å begynne å gå (16 mnd) og er bedagelig anlagt ellers. Snakker som en foss, og har setninger opp til 8 ord - og kan de fleste barnesanger, samt en stor interesse for å spille musikkinstrumenter, men akkurat det med å base rundt i ulendt terreng er ikke kult. Derimot å løpe i bølgene på stranden - det går heeelt fint. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå