Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Noen som har vært sykemeldt fra jobb (er vikar i helsevesenet) men som også studerer? Jeg har en sykdom som gjør det vanskelig for meg å jobbe akkurat nå men vil jo ikke avbryte studiene ettersom jeg klarer å fortsette med det til tross for sykdommen min. Holder på med et deltidsstudie..... Fikk beskjed fra NAV om at det vurderes individuelt fra sak til sak...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Stemmer det, vurderes individuelt. Jeg studerer på fulltid på universitetet, og er sykemeldt 50%. Burde jo vært sykemeldt 100%... men det sier seg selv da at da "burde" jeg jo ikke studere heller... Men har bare 6 mnd igjen, og tror Nav ser at det er det beste om jeg får gjort ferdig denne utdannelsen. Men klarer ikke det uten inntekt, så jobber sirka 40% ved siden av utdannelsen nå. H Har jobbet 100% ved siden av utdannelsen i 3 år.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Husk på at hvis du har lån i lånekassen får du fritak fra renter i den perioden du har vært sykemeldt. Så ta vare på kopi og send inn til dem.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Takk for svar! Jeg har ikke lån eller stipend fra Lånekassen, Jeg får høre hva NAV sier om mitt tilfelle. Jeg bør være 100 % sykemeldt med tanke på kroppen min og at lidelsen ikke skal bli kronisk, mensynd hvis det skal gjøre at jeg ikke kan studere litt utenom..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 Grunnen til jeg ikke "fikk lov til" å være sykemeldt 100% var fordi jeg ikke kan redusere studeringsmengden. Jeg må studere 100%. Hadde jeg redusert studiet til 50% så hadde jeg nok fått lov til å være mere sykemeldt... men jeg orker ikke være mere student, må bli ferdig med det! Så får det bare gå på helsa laus! Det hadde det gjort uansett, for jeg kan ikke fordra være student Så må bare bli ferdig med dette fortest mulig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå