Gå til innhold

Noen som har født enda??


venter_på#2

Anbefalte innlegg

Idag er det akkurat en uke til min termin den 5.januar. Lurer på om det er noen som er tidlig ute, og som vil dele fødselsopplevelsene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jepp, jeg sneik visst litt i køen gitt.. termin 13.jan, men vannet gikk natt til 2.juledag og da var det ingen vei tilbake :-)

 

Kort fortalt gikk vannet ca. 05.00, ropte på samboer som kom litt forskremt inn på badet, hvor jeg stod i dusjen pga. Mye vann, han kikka inn og lurte mens jeg sa "Vannet har visst gått", så da kikket han litt rart på meg og begynte å gå rundt i huset og sjekke springen på do og kjøkken for å se om vannet var frosset.. hehe, litt morsom start på en begivenhesrik dag da :-)

 

Dro da på sykehuset for sjekk,men ble sendt hjem da ikke noe annet hadde startet. Kom hjem rundt 09.00 og la oss fo å prøve å sove litt, men riene begynte å komme så ble bare liggende og prøve å slappe av i mellom de.. ca.14.30 var vi tilbake på sykehuset igjen, og da kom riene med ca.2 min mellomrom, altså ingen pauser der i gården nei...

Åpningen var ca.3 cm ved ankomst og ved 5 cm. måtte jeg pent spørre etter epidural da jeg ikke visste hvor lenge til jeg "holdt" ut... fikk da dette, og 4 timer etter kom lillegutt til verden. Ting skjedde med andre ord veldig fort. Kan si at fødselen varte i ca 12 timer, men gikk bare 7 timer fra vi kom på sykehuset til han var ute og dette føler jeg er kjapt :-) Er førstegangs så hadde vel forbederedt meg på en laaaaang fødsel...

 

Jeg kom med andre ord inn i Desember klubben sånn helt på slutten, men lykke til alle sammen! Jeg vil hvertfall anbefale alle å ikke bruke for mye krefter på å grue seg, men heller ta det som det kommer, for det må man uansett! :-) og det går som oftest veldig bra!

 

Og pakk sykehusbagen nå, dere vet aldri når dere får bruk for den.... kremt...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kommer ennå en som snek i køen Ü. Jeg hadde også termin 13. januar. 29. desember begynte vannet å "sildre". Dro til sykehuset for å sjekke om det faktisk var vannet som hadde gått. Det var det, men riene var ikke etablerte. Ettersom dette var fjerdemann og hodet slett ikke var festet - men langt oppe, måtte jeg legge meg. Dersom ikke fødselen startet av seg selv ville de sette meg igang 30. desember. Heldigvis startet alt av seg selv. Kl 19 hadde jeg etablerte og tette rier og kl 21:02 kom vår sønn til verden. En fantastisk fødsel - og for første gang fikk jeg prøve epidural, vel å merke ikke på full styrke, men syntes det var helt fantastisk.

 

Nå - to døgn etter - er vi hjemme igjen, og feirer hjemkomsten med nyttår og raketter! God nytt år alle i januarklubben, og lykke til med forestående fødsel.

 

Enig - husk å pakke sykehusbagen - jeg var ikke ferdigpakket, og glemte tannbørste og tannkrem i forfjamselsen. Shampoer hadde jeg derimot flust av (he, he).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min skulle vært født 7jan.men ble satt i gang 28.12 pga beg. preklampsi. 29.12 tidlig på morgenen kom han! Alt er fint med oss og vi er glade for å være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin 14 januar, men etter 7 ukers sengeleie med kort livmorhals, gikk vannet den 8. desember, og lille prinsen vår gjorde sin entre i uke 35. Alt har gått kjempefint heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

 

Vi hadde termin 10 januar.

Ble satt igang på fredag grunnet blodtrykk.

Det ble en anderledes fødsel en det jeg hadde tenk men det gikk fort1

 

Nå har vi verdens herlihste jente her hos oss! :-)

 

Lykke til videre! Stå på jenter er ikke langt igjen nå!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

 

Jeg har født. Har egentlig termin den 12 januar,men lille Elias kom den 6 januar. Måtte sette igang fødselen på torsdags morning og han kom klokken 22.27.

Kom inn på sykehuset onsdag kveld med rier og lite bevegelser,og da fant de ut at vannet hadde gått.Så da ble det satt i gang ganske fort.

Hadde ingen god fødselsopplevelse,men nå koser vi oss alle sammen.

Sender alle sammen masse fødestøv:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde termin 26. januar, og lillegutt kom 2. januar. kom inn 1. januar med tegn på sv.sk.forgiftning og modningsrier.. ble satt i gang på kvelden.. alt stoppet opp på natten, men han kom til verden morgenen etter.

 

den beste, men mest intense fødselen av alle 3..

har skrevet historie under fødetråden

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...