Gå til innhold

Vaginal ultralyd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver her inne, mest av alt fordi jeg ser det er mye aktivitet her og mange som er innom.

Vil bare anbefale dere alle, at hvis dere blir tilbydt eller det er snakk om vaginal UL, -takk JA til det! Det gir så mye bedre og mye mer nøye resultater! Og det er jo over hodet hverken farlig eller vondt på noe vis! Vil ikke engang kalle det ubehagelig!

Jeg var på UL i går i uke 16 (har en gang i mnd gjennom jobben) og fikk først vaginal undersøkelse, og så "vanlig" etterpå. Jeg trodde først ikke jeg ville få vaginal UL så langt på vei, at det ikke lengere var nødvendig, men legen forklarte at han først ville se livmorhalsen, og på den måten fikk han undersøkt den nøye og sett alt skikkelig. Og det er viktig.

Vet der er mange som synes dette er noe å grue seg til, men det er absolutt en stor fordel, og for den lille gjør vi vel alt som trengs, gjør vi ikke?!

Fikk dessuten sett kjønnet mye, mye bedre sånn, for alt vises så mye bedre:) Helt klart en liten prins inni her hos meg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også tatt innvendig ul og det var vondt og de så ingenting. Totalt ubrukelig og jeg fikk ny time til utvendig ul (de hadde ikke tid til å ta det også på samme time). Da så vi baby helt fint og klart, og at det var en jente.

Fint at du hadde en god opplevelse, men din gode opplevelse er ikke for alle sannheten om hvordan det oppleves og er.

Skrevet

Jeg har også tatt innvendig ul og det var vondt og de så ingenting. Totalt ubrukelig og jeg fikk ny time til utvendig ul (de hadde ikke tid til å ta det også på samme time). Da så vi baby helt fint og klart, og at det var en jente.

Fint at du hadde en god opplevelse, men din gode opplevelse er ikke for alle sannheten om hvordan det oppleves og er.

Skrevet

Vel, for meg er det helt uaktuel da jeg sliter med store traumer etter sist fødsel som var vaginal, vekket grusomme minner fra da jeg var barn og ble utsatt for overgrep. Nå takler jeg ikke at fremmede skal ha noe med mitt underliv å gjøre. Og etterkontrollen har jeg ikke klart å gjennomføre, er snart to år siden fødsel-.

Skrevet

Jeg er enig med deg, bare positive opplevelser :)

Når man skal føde så må man ligge der og "sprike" uansett, nytter jo ikke å være sjenert.

Skrevet

Er så enig med deg... jeg hadde faktisk vaginal ul 3 x i mitt svangerskap, sist i uke 32.... og ja jeg er ikke veldig happy for at andre enn samboeren min putter ting oppi der, men jeg visste at det var til det beste for tassen min og dermed var det greit.

Skrevet

Jeg har hatt vaginal ultralyd 4 ganger, og kun positive opplevelser :)

Ingen smerter, ikke ubehagelig, ingenting. :) Og man fikk sett det man skulle se alle gangene.

Men nå er jeg vel blitt såpass "godt vant" til å sitte i gynekologstolen etter div undersøkelser, at jeg ikke er spesielt sjenert lenger i sånne situasjoner. Det har nok mye å si om man klarer å slappe av osv.

Skrevet

Har hatt innvendig ul 3 ganger (ikke som gravid) og jeg syns ikke det var noe vondt eller ekkelt.

Ene gangen sjekket de spiralen min i samme slengen når de først var der inne :o)

Veldig kjekt å vite at den sitter der den skal.

Skrevet

Jeg fikk det en gang da jeg var 18, grunnet mistanke om noe galt med egglederene. Grei opplevelse. Ikke vondt eller ubehagelig. Så fikk jeg det for å sjekke at spiralen satt riktig. Helt greit det også. Vondt er det hvertfall ikke. Kaldt kanskje. Vil si en vanlig underlivsundersøkelse med sånn kald metalldings er mer ubehagelig, enda det også er helt ok. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...