Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Dette blir andre gang jeg mister på under 1 år. Sist gang kom vi helt til uke 16. Begynte ¨blø, var på UL og det viste seg at jeg hadde mistet fostervannet, reiste hjem for å vente på at jeg skulle få en SA. Fosteret datt ut på badet her hjemme og det lå inntakt i fostersekken. Helt forferdelig å se. Denne gangen er jeg mellom 8-10 uker, litt usikker på siste mens. Og i dag våknet jeg opp og var skikkelig kvalm, etter en liten stund begynte det å verke i korsryggen. Tok en ibux å la meg, men tok ikke lang tid før smertene kom i magen også. Helt nederst i området hvor eggstokkene er. Og det kjennes ut som sterke mensensmerter. De er helt forferdelige vonde, hjelper ikke med smertestillende og jeg vrir og spenner meg når de er som verst. Jeg har ikke begynt å blø enda, men det kommer vel det også. Mannen min har enda et ørlite håp siden jeg ikke blør, men jeg føler at det ikke kan være noe tvil i hva som skjer. Nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre, vi skulle egentlig på lekeland med barna. Skal jeg ringe lege, få UL, eller er det bare å vente. Vil jo ikke plage de unødig. Er det noen her som har hatt slike smerter uten å miste? Kan jeg håpe.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 ring lege du. plage de unødig? de gjør bare jobben sin..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 ååååh så leit Jeg hadde ringt lege, men er jo ikke mye de kan gjøre desverre. Det er så vondt å miste. Krysser fingre for deg, har desverre ingen gode råd.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 og forresten, lykke til. håper alt går bra.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #6 Skrevet 29. desember 2010 åååhh!!!! Ring til legen,og få en ul. Sender deg en klem,og håper alt går bra.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #7 Skrevet 29. desember 2010 Ja jeg er litt dum slik, jeg vil ikke være til bry før jeg virkelig vet at det er noe å oppsøke lege for. Og er jo som hun ene sier, er ikke noe de får gjort. Jeg er en av de som venter lengst mulig med å gå til legen for å være helt sikker på at jeg er syk og at det ikke går over av seg selv. Kan jeg foresten ringe rett til sykehuset da de ikke har UL på legekontoret?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #8 Skrevet 29. desember 2010 er jo noe de får gjort. si til deg om du har mistet eller ei. klem til deg
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #9 Skrevet 29. desember 2010 ring til legekontoret eller legevakt og få henvisning til ul på sykehuset
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #10 Skrevet 29. desember 2010 Det er sant. Du lipper å gå å være usikker og bekymret. Det er tross alt bedre å vite.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #11 Skrevet 29. desember 2010 Jeg ville ringt legen. Håper du ikke mister igjen... Men pass på å ikke spise Ibux når du er gravid.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #12 Skrevet 29. desember 2010 Ja jeg vet det, men hadde jo vært litt greit å fått vite helt sikkert om jeg mister tenker jeg. Se på UL om det er noe der eller om jeg skal forberede meg på at fosteret vil komme ut etterhvert. Skal ærlig innrømme at jeg sliter litt etter det synet, vi så veldig tydlig armer, ben og hvor øynene var.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #13 Skrevet 29. desember 2010 Du må nok få hennvisning av fastlegen for å fra på ul. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #14 Skrevet 29. desember 2010 Trodde det var paracet man ikke kunne spise, men at ibux var greit?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #15 Skrevet 29. desember 2010 Nei, ibux har aldri vært greit, kun paracet. Men nå har de funnet ut at paracet ikke er bra heller...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #16 Skrevet 29. desember 2010 Da har jeg snakket med legekontoret, de vil at jeg skal vente å se det ann. Hvis smertene blir verre så skulle jeg ringe på nytt. Nå er jeg usikker på om vi skal gjøre som planlagt å dra på lekeland eller om jeg skal bli hjemme. Jeg føler meg litt bedre nå, har tatt en paracet. HI
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #17 Skrevet 29. desember 2010 Hvis du ikke vil miste anbefaler jeg at du tar det helt med ro i dag. kanskje mannen din kan ta med barna til lekeland så du får helt fred og ro rundt deg?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #18 Skrevet 29. desember 2010 Nei, det må man ikke. Jeg har vært på flere UL, og ringer selv direkte til Gyn avdeling på sykehuset. Tar kortere tid den veien.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #19 Skrevet 29. desember 2010 Enig. Send mannen på lekeland og hold deg i ro hjemme selv.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #20 Skrevet 29. desember 2010 Jeg trodde ikke det var noe som kunne gjøres hvis det var SA, så det kan faktisk hjelpe atr jeg holder meg i ro? Kan det gå bra da.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #21 Skrevet 29. desember 2010 mhm. jeg mistet ene tvillingen i SA. legen sa jeg måtte holde meg 3 uker i ro. mistet ikke andre. hadde mangle blødninger og smerter, men klarte å beholde den siste
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #22 Skrevet 29. desember 2010 Hvis fostere klarer seg, så bør du gå å få en sykemelding. Hold deg så og veldig i ro. Det hjelper, jeg var sykemeldt de siste 20 ukene da jeg gikk med tvillingene fordi legnen var redd jeg skulle miste. Jeg var helt i ro, gikk ikke i trapper, ikke ibakker og ikke gikk jeg langt om gangen. Tvilingene mine kom ikke før i uke39 og da måtte jeg legene sette meg i gang. Masse lykke til til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå