Gå til innhold

Årets verste mor, det er meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort oppsummert; mannen min er på jobb omtrent alltid. Det er vår egen feil, for vi har kjørt oss inn i en situasjon som gjør at han må jobbe mye.

Vi har tre barn og det er juleferie. Alle tre er hjemme med meg, og vi sklle få det så koooooselig. Men jeg er sliten og lei, lei av å være alene og er så sur at jeg holder på å spy av meg selv. Ungene maser og jeg kjefter. Burde egentlig kjørt dem til barnehagen! Men siden de har ferie, så kan jeg jo ikke det.

Jeg burde ikke fått barn. De sliter meg ut og jeg takler det dårlig. Alt de vil huske fra barndommen er at pappa alltid var på jobb og mamma bare kjeftet! Nå har jeg tatt med meg laptopen inn på vaskerommet, for jeg gjemmer meg fra dem. Gjemmer meg fra masingen, kjeftingen og kranglingen.

Vet at vi burde gått ut, sånn at de kunne fått ut energi, men jeg er så sliten og lei selv at jeg ikke har orket å komme så langt.

Så kom igjen, skyt meg, jeg vet at dere vil sitte på deres høye hest og fortelle meg at vi ikke burde fått barn, hvertfall ikke når mannen må jobbe så mye. Jeg vet det, nemlig. Men sånn ble det og vi skulle liksom gjøre det beste utav situasjonen.

Åh, som jeg ønsker meg en alenevoksenferie. Aldersgrense 30 år!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min høye hest er sendt til slakt for lengst, men en klem kan du få ;o)

Skrevet

Du kan få en klem av meg også! Forstår deg veldig godt.

Du skal få et tips; Sitt der inne litt, trekk pusten, prøv (jeg vet det er hardt) PRØV å gå ut til dem, vær blid, og spør om dere skal spille et spill :) Prøv å legg om, koble ut, gjør noe annet :) Sier ikke det er lett, og det er ikke sikkert du klarer det heller, men bare prøv. Mine barn blir gjerne så satt ut da at de klarer å komme seg over i et godt spor dem også :)

Skrevet

så så, dette går nok over.. vent å se..

prøv å ta deg sammen, spill spill med de.. sett i hver sin aktivitet (puslespill, lego, osv)

når hverdagen begynner igjen så skulle du ønske du hadde mer fri med barna dine.. prøv å nyt ferien deres! :)

PS, hva med å invitere noen hjem til dere? eller la barna få besøk av noen lekekamerater?

lykke til. Oppdater meg om det går over da.. håper det.

klem

Skrevet

Hehehe skjønn du ;) Ta deg en kaffe, og slapp av.. sitt på en film til de og ta deg en time på puten, etterpå kan dere gå ut en liten tur :) Eller begynn å ligg deg tidligere.. alt for å spare på energien :) Synes du er flink jeg, jeg har bare 1 barn på 15 mnd og kjenner selv på kroppen innimellom at jeg trenger en break! :) Kanskje dere kunne skaffet barnevakt en helg og kost dere sammen kun deg og mannen din <3

Skrevet

Hehe, jeg ser deg for meg inne på vaskerommet med pc'en:) Årets verste mor ble kuppet foran nesen din av kvinnemennesket det står om i avisene idag; hun som reiste fra sine tre barn i jula. Så den tittelen kvalifiserer du altså ikke til.

Jeg føler det likt som deg innimellom, og tenker at det ikke er unormalt. Du kan jo forsøke å gjøre opp status sammen med mannen din- siden det er nytt år snart og allting- og si at dere må gjøre noen endringer for å få et bedre familieliv.

Jeg synes også jeg kjefter altfor mye. Jeg har liksom en ide om et harmonisk og flott familieliv, og så blir det ikke slik mesteparten av tiden. Hvis ungene er store nok til å være ute litt alene hadde jeg jaget dem ut en stund. Så kan du være den snille moren som kommer med kakao etterpå, og skryter av dem fordi de har laget så fin snølykt eller noe.

Lykke til:)

Skrevet

Hei! Trodde jeg var årets verste mor, men du har visst stjålet tittelen min :-)

I kveld, når barna har lagt seg (etter at du har fått deg en liten pause) legger du fram alt av klær du og barna trenger for å gå ut. Lag om nødvendig en nistepakke klar også. I morgen spiser dere frokost, så er det rette i ytterklærne! På den måten har du ennå ikke rukket å bli sur og lei, og dere får kommet dere ut og forbrukt mye oppdemmet energi. Akebrett, ski, bygge borg, snømann, bål i skogen, you name it.

Du kan klare det!

Hilsen kjeftesmella 2

Skrevet

Ordner seg det vettu:) Har vel alle hatt en sånn dag. men bare get a grip! kom dee ut så skal du se det blir bedre. Er godt når man først har kommet seg ut og brana blir fornøyde så når dere kommer inn igjen kan du la tv være litt barnevakt så får du slappet av foran pc el no:) Lykke til !!

Skrevet

Hehe, måtte le litt. Det der kunne vært skrevet av meg for to dager siden. Holdt på å klikke i vinkel. Her har vi alloe barna hjemme fordi vi skulle kose oss sammen, far har tatt ut ferie i jula for å kunne ta med de eldste barna i slalombakken. Og hva skjer? Joda det er -25 hele fuckingstida, og vi er innestengt sammen 24 timer i døgnet. Minibussen streiker pga kulda, så vi har bare arbeidsbilen til mannen, og må da kjøre 3 turer om vi skal noe sted -håpløst. Det må jo gå galt det hehe. Vi holder jo på å gå på veggene hele gjengen. Så jeg forstår deg kjempe godt, og jeg har min mann hjemme, så hatten av for deg.

Skrevet

Er det flere av oss altså?

Føler det slik mange ganger selv! Jeg er konstant sliten og har null overskudd!! Vært hos legen og tatt alle slags mulige tester. Alt er fint med meg, fysisk. Tror kanskje jeg lider av depresjoner! Kan du også gjøre det?

Jeg har bare to barn (pluss ett i magen).

Jeg har ekstremt lav terskel når det gjelder alt av sutring, klaging og krangling!! Føler jeg kjefter for ingenting og synes mange ganger så synd på barna mine som har meg som mor! Mange ganger tenker jeg bare på å forsvinne, for jeg er overbevist om at de vil få det mye bedre uten meg... :-(

Jeg gråter mye og er frustrert, men bare når jeg er alene.

Ja, faren er heldigvis tilstedeværende, men jeg er likevel konstant sliten!

Tror kanskje jeg må begynne på lykkepiller for å få det helt bra...

Har dessverre ingen råd til deg, ville bare si at du ikke er alene!!!

God klem til deg!

Skrevet

Wow, nå ble jeg helt rørt her! Tusen takk for fine svar! Trodde jeg bare ville få sure svar som bekreftet det jeg føler, men heldigvis ikke. Føles faktisk litt bedre allerede. Det var hvertfall godt å få ut frustrasjonen min, mye bedre å skrive anonymt her enn å ringe til mannen og klage. For da blir jo han også bare sur :(

Takk for mange gode råd! Særlig det om å legge frem uteklær og lage matpakke i kveld, det skal jeg jammen gjøre. For da er det bare å komme oss ut etter frokost i morgen. FØR alle rekker å krangle med hverandre!

Hvordan resten av dagen blir vet jeg ikke, men jeg skal gjemme meg en stund til. Om de river ned huset, så får det bare dette ned! Både ungene og jeg har godt av at jeg får puste litt i fred og ro. Tror de bare synes det er gøy at jeg ikke er der og kjefter på dem hele tiden. Dessuten så hører jeg dem veldig godt, selv om de ikke ser meg. Så jeg har da litt kontroll på flokken min :)

HI

Skrevet

Helt på sidelinjen her.

Du som trodde kanskje du lider av depresjoner, hasr du blitt testet for B 12 mangel?

Helt tilfeldig fant jeg ut at jeg manglet det, og etter 3 injeksjoner, så er livet mitt totalt forandret.

Skrevet

11:13, dette innlegget må jo ha skremt vettet av deg som er kommende trebarnsmor! Men det er ikke sånn alltid, altså. Men i dag var det bare for mye for meg.

Jeg tror ikke jeg er deprimert nå, men tror at jeg vil bli det om jeg blir sittende alene stort lenger. Vi er to, men egentlig bare en. Mannen kommer sent hjem og går stort sett i seng ganske kjapt. Stakkars mann, han jobber så hardt for at familien skal ha det bra. Heldigvis er det bare en overgangsperiode. Men det føles som evigheten nå!

Og 11:13, jeg tror du vil få det mye bedre etter babyen har kommet til verden. Nå er du proppfull av hormoner i tillegg! Det er ikke bare-bare å lage et helt menneske, vet du :)

Til alle mødre dere ute, om dere er slitne eller ei, stå på, dere (vi!) er flinke! Og vi er (stort sett) mye bedre mødre enn det føles som.

HI

Skrevet

Du, jeg har gjort det samme som deg. Har vaskerommet i kjelleren under stua, hører veldig godt alle lyder ned, så hører alt som skjer. Henter meg inn igjen litt før jeg går opp og er da roligere og mer tolmodig. Lov å hente inn nye krefter innimellom.

Hvor gamle er barna dine da?

Skrevet

Så det er ikke bare meg som gjør det altså? ;) Barna er 2, 4 og 6. Tett og hektisk. Forhåpentligvis bedre om noen år!

HI

Skrevet

Ja, jeg tror legen har testet meg for B12. Går i hvert fall sterkt ut fra det siden jeg har vært der og tatt blodprøver to ganger? B12 er jo ganske "vanlig" å mangle, så rart om jeg ikke er blitt testet for det.

Anonym 11:13

Skrevet

Nei da, det er ikke bare deg ;)

Jeg tenker at det er bedre å gå å hente seg inn igjen enn å "gå løs på ungene."

Skrevet

du er ikke årest verste mor, det er hun her:http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10020751

Skrevet

Neida, ble ikke skremt av innlegget. Jeg synes bare det er en stor lettelse å vite at det er flere enn meg som sliter.

Det er ikke alltid ille her heller altså!! :-) De siste dagene har guttene vært "snille", og da har vi bare kost oss masse! Vi koser masse også, innimellom kjeftingen og kranglingen. :-)

Det går opp og ned hele tiden. Er bare 7 uker på vei, så kan ikke skylde på graviditeten det siste halve året heller... ;-)

Mine blir ikke så rette som dine. Guttene er 1 og 4 år, men blir rimelig tett likevel.

Er vel mer eller mindre forberedt på at jeg kommer til å bli innlagt på sinnsykehus eller sjekket inn på hvilehjem i løpet av de nærmeste årene... ;-)

Vi får bare tenke at det sikkert blir bedre når barna blir store. Selv om det da nok er andre type bekymringer som står for tur. ;-)

Anonym 11:13

Skrevet

Åh, herregud. Stakkars deg! Jeg kjenner din frustrasjon, i fjor i jula var det nemlig meg. Du vet det sikkert allerede, men barna reagerer på deg og ditt humør. Tvi, Tvi - det blir bedre. :)

Skrevet

Det er ikke alltid en dans på roser med barn nei, det kan jeg skrive under på.

Men jeg tror virkelig det ville hjulpet om du hadde hæla deg inn i yttertøya og fått med ungene ut ;) Sett deg ned i snøen og se dem ake og løpe rundt.

En klem sendt med største forståelse, og jeg har bare to små bråkmakere :)

Skrevet

2, 4 og 6?

Da kan de gjetes lykkelige med godis og tv mens mor lader opp til å ta dem med ut en tur:)

Ta først og sett på film, gi dem et eller annet å tygge på (her har pepperkakene fått bein å gå på i romjulen!) og koble av i 20 minutter. Be den eldste se til den minste mens du er ute av rommet.

Tør du så ta deg en deilig dusj, kle på deg og finn frem ting til barna så du får dem ut i snøen:)

Bare litt tid gjør fantastiske ting med slitne mammaer.

Jeg er sengeliggende på 8 dagen, og mannen har vært akkurat like syk, så her finnes det ikke et gram med overskuddsenergi (bare hos barna) og nå er det snart tomt for både hyggelige filmer og pepperkaker:p

Og du er langt fra alene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...