ellen-propellen Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Ser i den andre tråden at jeg bruker sykt mye penger på mat og husholdning. Siden trikset tydligvis er å planlegge en meny og spise billig middag lurte jeg på om dere ville dele noen ukesmenyer med meg:-) På forhånd takk:)
meg & to små vampyrer Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Jeg lager ikke ukesmenyer da.., Men jeg bruker mye linser og bønner istedet for kjøtt og mye av grønnsakene som er rimelige, gulrøtter, løk, ofte brokkoli og slikt. Blir mye supper, gryter, lapskaus osv. Hjemmelagede supper og gryter da. Hva spiser dere som har så høyt matbudsjett egentlig da? Til middager? Vi spiser aldri sånn kjøtt-og-poteter-mat. Det er mest fordi vi ikke liker det. Men det slår jo billigere ut også når man ikke kjøper så mye kjøtt.
ellen-propellen Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2010 Hva vi spiser : Vi har 6 nisteskiver hver dag.da med alt fra prim til kokt skinke på skiva. Vi som er her hjemme spiser ca det samme. Vi har poteter og kjøtt middag 3-4 ganger i uka. Lager fra bunnen av. Jeg kjøper kjøtt på tilbud eller i sverige så jeg føler ikke det koster sååå mye. Men grønnsaker og frukt drar fort penger. Jeg har alltid minimum 2 sorter frukt til barna hjemme. Eldste får frukt med på skolen. Barna får yoghurt hver dag eller biola. det er også dyrt i lengden. De dagene vi ikke har potetmiddag spiser vi spagetti og kjøttdeig,pizza,taco osv. Vi har alltid 1-3 ulike grønnsaktyper til middagen.
meg & to små vampyrer Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 Vi også har alltid bananer og epler/clementiner hjemme. Vi kjøper mye yoghurt naturelle og cultura også. Vi er smører 10 skiver til niste hver dag, frokostblandinger til frokost. Knekkebrød, kavring og yoghurt til kvelds. Pålegg er vel gulost, skinke, sennep/pesto, brunost, leverpostei. Vi har alltid to ulike typer grønnsaker til middag også, prøver å kjøpe det som er rimelig. Men ikke alltid så lett. Jeg aner ikke hvorfor mitt og ditt budsjett blir så ulike mtp pris, Ellen F....
ellen-propellen Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2010 Det heter Buddi. http://budsjett.net/buddi-gratis-budsjettprogram/ Mannen er finansminister her,så han styrer det hehe Der putter vi inn alle inntekter og alle utgifter med notat eller stikkord over hva det er. Vi har også en egen "husholdningkonto" i banken hvor alle husholdningsutgifter skal gå fra. Det letter oversikten.
meg & to små vampyrer Skrevet 29. desember 2010 #8 Skrevet 29. desember 2010 Jeg anbefaler også egen konto til husholdningsutgifter, det gjør alt lettere her også. Oversikt, bruk, kontroll, helt suverent faktisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå