Gå til innhold

Oslo boere... Byboere)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan bor dere med barna? leil. midt i byen,utenfor og litt større,2 soverom??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes jeg bor altfor nært byen jeg.. Bor på Ekeberg og ser byen hver dag. Jeg og min datter på 8 måneder bor i en to roms leilighet på 45 kvadrat. Trives veldig godt her i området, tenker bare på den lille avstanden til byen. Kunne tenkt meg å flytte til Lambertseter eller den veien så det blir litt lenger borte. Problemet da blir å komme seg på jobb og barnehage da barnehagen er veldig nært selve sentrum i Oslo.

Foreløpig trenger vi ikke to soverom. Jeg er singel og har ingen nattlige besøkere for å si det sånn:) Vi kan vente med det til vi flytter ut av Oslo om 2,5 år eller 3,5 år. To soverom må vi ha når hun blir 4-5 år, senest 5 år..

Skrevet

Bor sentralt i indre by, 2-roms på 52 kvadratmeter.

Singel, så går greit å dele soverom foreløpig. Men nå er mini snart 4 år, så skulle gjerne hatt litt bedre løsning. Trenger ikke så mange flere kvadrat, men drømmer om leilighet med et lite soverom/alkove til...

2 1/2 eller 3 roms på 60 kvadrat hadde vært topp :-)

Skrevet

Bor midt på St.Hanshaugen i 2-roms leil. på 53 kvm, ett soverom. Har enn sønn på drøyt 3 år. jeg trives veldig godt her, og med leieprisene slik de er nå, har jeg iallefall ikke råd til noe større innenfor oslos grenser...Skulle gjerne hatt et soverom til og større bad, for å si det sånn....

Skrevet

Jeg bor på Lambertseter med datteren min på 4 år. Liten 2 roms. Ikke råd til noe større med disse boligprisene:( Leier jeg.

Skrevet

Vi bor på Manglerud og føler det er i passelig avstand til byen. Før når vi leide ble det kun 2-roms men nå etter at vi fikk kjøpt så har vi endelig sønnen min og meg fått en 3-roms.

Skrevet

Har kjöpt lelihet på Hovin, en 2 roms på 52 kvm. Har 1 datter på 4. Sover i samme rom. Har ett sengskap till mej så på dagen feller jag den opp och hu har masse plass å leke på. Fint område och ok prise för å kjöpe. Men hade ju vart fint med en 3 roms om noen år. Föles trist når hun vill ha venner hem och ikke har det så stort som andre venner. de fleste venner av mej har nå kjöpt hus, rekkehus och gått vidare når en annan "gått litt tillbake".

Skrevet

Okey,tusen takk for svar:)

Vurderer å flytte inn eller er ganske sikker på at vi kommer til å gjøre det. Men har vært litt usikker i forhold til bosituasjonen. Uansett må jeg gå ferdig skolen og få meg en jobb der inne :)

Synes dere det går greit med barn i Oslo?

Er så mange som sier: Å,Oslo,vil du at barnet ditt skal vokse opp der?

Skrevet

Hei, jeg ar 2 barn og 2 soverom, deler fremdeles med den yngste, vi bor hverken sentralt eller usentralt for å si det sånn. Har bodd flere steder i Oslo med barn, og synes egentlig både det urbane og det mer drabantbypregede har sin sjarm.

Det fine med Oslo er at det er så variert, det finnes mange ulike miljøer her og mange forskjellige type folk, så alle kan finne noen de passer inn med, Ulempen er kanskje at det kan være vanskelig noen ganger å finne dette pga størrelsen. Men tenk litt etter hva du liker ifht hvor du bosetter deg. Likesinnede kan du jo evt finne gjennom jobb eller kurs?

Lykke til!

Skrevet

Bor litt utenfor sentrum, og stortrives her.

Kan ikke tenke meg å bo andre steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...