Gå til innhold

til alle dere som har ammet... SE HIT!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp sluttet å amme,det er en uke siden nå.

Jeg har så sinnsykt brystspreng! J**** vondt!

Må pumpe for begge brystene blir full i klumper og helt på grensen til slik det var da jeg hadde brystbetennelse...Jeg prøver å pumpe så lite som mulig for å ikke stimulere produksjonen men det blir jo ikke bedre!

Jeg har hele tiden hatt veldig mye melk, men trodde ikke det skulle bli sånn som dette! Jeg har stortsett bare ammet morgen og kveld de siste 6 mnd. (sønnen min er 13mnd)

Hva gjorde dere for å unngå dette?

Hvor lenge varer det?

HAr dere noen gode tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale å pumpe deg slik at du tømmer brystene for melk. Men pump heller når du MÅ. Dess sjeldnere du pumper dess mindre produserer du. Men de må pumpes tomme for å unngå brystbetennelse. Ellers kan jeg anbefale glovarme kluter på brystene for å løsne på "knutene".

Skrevet

Jeg gikk i dusjen, og klemte litt på kulene, slik at det ble mer behagelig for meg. Pumper man, kan det da veldig lang tid før man reduserer melka. Jeg reduserte den kjempemasse på 1 uke. Hadde bare pittelitt igjen:)

Skrevet

Ville ikke gamblet på 1056 sin anbefaling i allefall. Anbefaler at du pumper ved spreng, og gir minien din melka å drikke eller i grøt eller noe. Tar litt lenger tid, men er vel bedre enn brystbetennelse og antibiotikakur...

Skrevet

Jeg håndpumpet ut det verste sprenget og lot det være.

Finnes det ikke tabletter man kan ta for å få melka til å forsvinne dersom man sliter?

Skrevet

Jo det finnes:) Jeg ville tatt en tur til legen å bedt om det jeg. Sleit utrolig mye med å bli kvitt melken ved ammeslutt med førstemann, så når jeg er ferdig å amme andremann så skal jeg be om disse pillene om det blir samme greia..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...