Gå til innhold

Drikke byr meg imot...


Ays73

Anbefalte innlegg

Mat også for den slags skyld, men drikke er noe jeg savner... er tørst hele tiden, men blir rett og slett kvalmere av all flytende drikke. Eneste jeg ser frem til er å kunne helle innpå ett glass kaldt vann, brus, juice eller what ever. Er konstant tørst og føler jeg ikke får i meg nok vekse. Maten byr meg også imot. Dete er mitt 4. svangerskap og har aldri oppelvd noe lignende... "morgenkvalme" ? Hmm 24/7 kvalme spør dere meg... Eneste tiden på døgnet jeg ikke er kvalm er den timen jeg har stått opp og til jeg får i meg 1. måltid. Drøyer det så lenge som mulig for jeg blir kvalm med en gang jeg får i meg mat...

 

 

Er det flere som har det på denne måten? Altså at maten gjør det heller verre?

Argh... er så tørst, men vet det kommer rett opp om jeg drikker noe...

slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har det som du.. mat og drikke tykks vare det eneste jeg kan tenke på om dagen, og samtidigt det eneste jeg absolutt ikke klarer tanken på! Nå drikker jeg vann, mest for å beholde veskebalansen, hvilket alltid fører til en hel times (minst) gulping og luftbobler (hyggelig å høre va;)) etterpå. Så jeg angrer meg alltid.

 

Føler virkelig med deg..

 

Eneste tiden jeg ikke er kvalm er noen timer på natten og fra jeg vokner til jeg begynner å røre meg, så ligger stille så lenge som mulig på morgenen.

Hvilken uke er du i? Jeg er i uke 10 og skjønner ikke hvor dette skal ende...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anna :)

Jeg er i uke 11 og går bare og håper at dette skal avta snart... Tenker på om jeg skal gå sånn her i flere uker til vet jeg nesten ikke hvordan det skal gå... Har ikke lyst til å prøve alle disse medikamentene som noen gjør, da jeg er veldig på den at tabeletter (med el uten resept) i svangerskapet holder jeg meg unna..

Lurer også på hvor og når dette skal ende. Prøver bare å glede meg til den dagen vi har lille nurket på brystet og har glemt alt som var under svangerskapet og tenker, "jammen er det verdt lt sammen" :)))

Er det din første eller har du flere svangerskap bak deg?

Masse lykke til og håper virkelig dette avtar snart for oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

idag har jeg hatt en litt bedre dag. Det har vart fantastisk. Kvalm, men ikke sååå kvalm. Kunde tom besøke en veninne en time og det var velbehøvligt. :)

Jeg har en datter fra før, hun er fem år, så det kan godt hende at jeg fortrengt og glemt en del fra den graviditeten, for jeg kan ikke huske at jeg var så her dårlig...

Jeg skjønner deg godt når du ikke vil ta medicin mot kvalmen.. jeg måtte tilslut gjøre det, føltes ikke som om jeg hadde noe valg. Enten inleggelse på Ahus, eller prøve piller. De hjelper litt, speciellt de første dagene, men effekten avtog etter noen dager, så nå tar jeg dem bare inn emellom.

 

Ja, det blir fint når alt er over og glemsken setter inn og fokus blir flyttet bort fra en selv og til det nye lille livet istedet .Føler att det blir mye fokus på meg selv i disse dager, men det er ikke så lett å tenke på annet, kvalmemonstret tar liksom over det meste.

 

Lykke til til deg også! Hold ut og skriv gjerne igjen. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter.

 

Kjenner meg igjen her ja... Har slitt big time og har gått ned mange kilo. Jeg har måttet ta afipran, hadde ikke noe valg.. Jeg var dehydrert og veldig skral. Jeg så mannen med ljåen, seriøst...

 

Men nå skal dere høre.. Nå begynner det faktisk å bli bedre!! Jeg må ta en afipran daglig, hvis ikke kaster jeg bare opp det jeg spiser, men for et par uker siden måtte jeg faktisk ta tre stk daglig. Nå når jeg har kommet meg inn i 12. og siste uke av 1.trimester så kjenner jeg at formen begynner å løsne. Mat er alfa og omega for meg. Får jeg i meg mat når formen begynner å bli skral, så kan jeg etterhvert kjenne bedring. Det er morgenen som er verst, da har jeg vært mange timer uten mat, så da tar det gjerne et par timer før jeg våkner til live, men da går resten av dagen så utrolig mye bedre.

 

Jeg har en datter på 11 år og jeg erindrer at det var forferdelig sist også, men da var jeg "bare" kvalm og kastet ikke opp i samme grad som jeg har gjort nå. Har med få unntak kastet opp 1-5 ganger om dagen de siste 4 ukene.

 

 

Sykemeldingen min varer ut denne uka og fortsetter jeg bedringen i dette tempoet så kan det jo være at jeg er tilbake på jobb 3.januar. :)

 

Så hold ut jenter, bedringen kan komme når som helst! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Lubine! :) Så flott at det begynner å bli bedre for deg, håper vi kommer etter snart.. og det gjør vi jo!

 

Lykke til med jobbstart. Jeg er også sykemeld nå frem til 3. jan. Hadde håpet på å vare i form til da, men det må jeg nok gi opp.. man får ta en dag av gangen, som blir til uker, og så plutselig er man i mål! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Lubine! :) Så flott at det begynner å bli bedre for deg, håper vi kommer etter snart.. og det gjør vi jo!

 

Lykke til med jobbstart. Jeg er også sykemeld nå frem til 3. jan. Hadde håpet på å vare i form til da, men det må jeg nok gi opp.. man får ta en dag av gangen, som blir til uker, og så plutselig er man i mål! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lubine... Leste en tidligere tråd om at du var veldig kvalm ja... uff det er så fælt.. Håper også det blir bedre for meg og Anna når vi nærmer oss 13.-14. uke... Er sykemeldt selv pga flere blødninger og kvalmen.. Vet ikke ennå hvor lenge, men har fått beskjed om å holde meg helt i ro, noe jeg synes er vanskelig med 3 barn fra før..

 

Har gitt klar tale til mannen min at det første han skal komme med til meg på sykehuset når han kommer er ett delikat pyntet spekefat :)) Nam ;) Det er jo det eneste som faktisk frister :)

 

Vi sees kanskje på Riksen lubine, så da kan du få smake på spekefatet ;))

 

Hold meg oppdatert Anna om kvalmen gir seg eller går mer og mere over for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...