Gå til innhold

ks og smertestillende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Antar at etter keisersnitt så går man på endel smertestillende. Men hvordan er dette når man ammer?

Hvilke smertestillende er det man får og går det ikke over i melken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde katastrofe-snitt og fikk infeksjon etterpå,så jeg "levde" på morfin,paragin forte,paracet,ibux,antibiotika,betennelsesdempende..Husker nok ikke alt,da jeg var ganske dårlig,og det er noen år siden..

Spurte om det var så bra å ta alt dette,men fikk til svar at fordelene ble veiet opp mot ulempene,og det ville gå greit for baby at jeg gikk på det en stund.Jeg ammet fra første dag.

Skrevet

Hastesnitt her og en del komplikasjoner etterpå. Jeg fikk også samme beskjeden om at fordelene veid mot ulempene var større. Paracet, Paralgin Forte, antibiotika og to typer allergimedisiner. Jeg var også bekymra for om det var bra for babyen, men fikk til svar at det var bedre for babyen at jeg var tilstede enn at jeg lå i ei seng og ikke kunne være nær barnet. Den ene typen allergimedisin fikk jeg ta hver dag og den andre typen når jeg virkelig trengte det. Smertestillende var de ganske rause med, men en liten pekefinger og melding om å ikke ta mer enn nødvendig fikk jeg.

Jeg fikk ikke amme, men pumpa fra dag 2 og denne melka ble gitt i sonde til barnet.

Skrevet

Jeg gikk på paralgin forte og antibiotika. Ammet som bare det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...