Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Hva og hvor mye gir dere til nyttårsbukkene? Og hvor mange nyttårsbukker regner dere med at det kommer? Jeg har laget til små poser med en dumle kjærlighet, en boks smarties mini og en fox. Er dette passe? Har tatt høyde for at det kan dukke opp inntil hundre småtroll....
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Har aldri hørt om nyttårsbukker, romjulsbukker ja, men ikke nyttårsbukker......
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Her (på Vestlandet) går barna julebukk på nyttårsaften i stedet for i romjulen. Ellers går det vel ut på det samme :-)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 Neida. Er ikke for lite. Syns det høres greit ut.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 Jeg kjøpte så rikelig med freia sjokoladeplater nå før jul, disse som var to store for 30,- Går det an å knekke dem opp til nyttårsbukkene, eller er det kjipt/uhygienisk etc. Eller vil dere si at det går an å bruke dem til julebukkene, som her kommer på nyttårsaften?? Eller bør det være innpakkede snoper? Var tenkt å lage til små pakker av servietter, eller plastikkposer, gjerne med sånne sjokoladeruter, en mandarin, og noe annet godt oppi, muligens fox eller dumle, twist eller annet? Trenger ikke lage ny tråd tenkte jeg, så jeg kupper denne :-)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #6 Skrevet 29. desember 2010 Jeg kjøper en pose tvist og gjerne noe annet innpakket smågodt. Hver bukk får 1-2 ting.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #7 Skrevet 29. desember 2010 Bruk alltid innpakket snop, noe annet er uhygienisk!!!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #8 Skrevet 29. desember 2010 noen ganger føler jeg at vestlendingene er en egen rase. kler ut barna i kostymer, prinsesse, batman osv, sende dem ut og tigge etter godteri på nyttårsaften. holder ikke haloween? julebukk er søtt da, men da kler man seg ut som nisser, synger julesanger og får godteri.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #9 Skrevet 29. desember 2010 Skal vere nyttårsbukk sjølv. Har ei heil donalddrakt og går ikke før jeg har fått DRAMMMMMMMMMMMMMMMMM.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #10 Skrevet 29. desember 2010 vestlendingene tenker ikke langt. sender barna sine på tiggerunder fra dør til dør på verdens største fylledag.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 29. desember 2010 #11 Skrevet 29. desember 2010 Altså,haloween er vel en relativ ny "tradisjon" i norge,men julebukker er en gammel tradisjon.Så å sammenligne er helt feil. Og hva er forskjellen på å gå i romjulen vrs nyttårsaften?Og ja,det er mest "vanlig" å kle seg som nisser,men nå er det blitt mer og mer vanlig å kle seg i annet.Ellers så synges det julesanger:)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #12 Skrevet 29. desember 2010 kaaaaaaaaaaaanskje fordi nyttårsaften = fylla for de fleste husstander. sende barna til tigging til overberusa folk er visst bare noe vestlendinger har til tradisjon for ja. ingen her i oslo som sender barna i donaldkostymer til fyllefester for å tigge godteri.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #13 Skrevet 29. desember 2010 Heh..Ok.. Men klart,her på vestlandet driter vi i våre barn,vi drikker oss snydens ca kl 1500 alle mann og gir en god beng i hva resten av landet tenker om oss. Eller kanskje er det slik at vi ikke drikker når det er barn der,vi følger våre søte små rundt i 5-6 tiden til naboer vi kjenner og i nabolag vi kjenner,vi har faktisk antenner nok til å vite hva som er rett og galt? Og et spm til slutt..Så det er slik at alle i oslo o.l. har fyllafester på nyttårsaften??Det sier jo virkelig noe om dere det..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #14 Skrevet 29. desember 2010 maaaaaaaange ungdommer som er på fylla nyttårsaften ja. sjokka?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #15 Skrevet 29. desember 2010 På vestlandet der jeg er oppvokst var det julebukktid mellom jul og nyttår. Ikke på nyttårsafta eller helligdagene etter jul. En times kjøretur unna går de julebukk 13 dag. jul. Så i tilfelle dere ikke visste det så er vestlandet ikke en by eller ei lita bygd men strekker over store deler av landet.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #16 Skrevet 29. desember 2010 Nyttårsbukk er noe som foregår i Bergen, ikke på resten av vestlandet så vidt jeg vet. Er selv oppvokst på vestlandet, og vi hadde romjulsbukk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå