Gå til innhold

Matlaging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil nå lage mat til babyen min på snart 8 mnd. Har planlagt det siden hun begynte med middag i 6 mnd alder, men har aldri kommet så langt.

Men saken er den at jeg ikke har food prosessor, heller ingen annen ting som moser maten helt. Eneste jeg har av kjøkkenmaskiner er miksmaster.

Har dere tips til hvordan jeg kan mose maten? Og i samme slengen, tips til hvordan jeg kan oppbevare babymat? Eller i hva.. Har ikke små plasbokser, kan jeg fryse maten ned i plastposer eller sånne middagsglass?

Ble mange spørsmål, men er helt fersk i dette her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stavmikser er veldig greitt å ha når ein skal lage babymat, og eg innbiller meg at dei ikkje kostar meir enn eit par hundrelappar(??).

Eg har pleid å fryse ned mat i små plastboksar (har kjøpt boksar til formålet), eventuelt i tomme glas (barnemat-, syltetøy-, tomatpuré- osv.)

Skrevet

en sånn til å stampe potetmos er helt greit til å mose maten med.

og kan fint fryse middag i de middagsglassene du kjøper.

Skrevet

Stavmikser er gull! Du trenger ingen food prossesor for å mose babymat.

Bruker avent-begrene (som jeg brukte til MM), eller plastbegre med lokk fra IKEA.

Anbefaler deg å se på barnemat.com for tips :-) Lykke til!

Skrevet

Det går helt fint å mose maten med gaffel.

Jeg pleide å fryse ned i isterningsbrett og så legge over i plastposer. Så tok jeg bare fram det som var dagens middag, feks 1 bit gulrot, 1 bit brokkoli, 2 biter fisk osv.

Grunnen til at jeg begynte med dette systemet var fordi jeg ofte laget litt ekstra mye når vi skulle ha middag selv og så tok jeg restene, moste og slang i fryseren.

Skrevet

Tusen takk for gode tips:)

Jeg liker jo disse avent boksene, for de kan jo kokes også. Og siden jeg ikke har mikro så er det vel greit å varme maten opp i vannbad på plata:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...