Gå til innhold

Noen tips til "hvordan å dekke over"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da ser det ut for at også vi skal bli foreldre til sommeren, og jeg kan vel si at jeg gru-gledere meg. aner virkelig ikke hva jeg har i vente, så er både spent og redd samtidig..

 

men på kroppen merkes det alt, og jeg lurer derfor på om noen av dere har tips til hvordan dere unngår situasjoner hvor man gjerne må lyve seg unna. hva sier man etter å gjentatte kvelder bli tilbudt vin i juleselskaper? antibiotika kur?? synes det er veldig tidlig å fortelle om graviditeten nå, men vet at jeg må si et eller annet på jobb etterhvert og siden jeg ikke er i form, og det er jo litt drøyt å ha "influensa" i ukesvis. Skal også ha nyttårsfest nå på fredag (inviterte inn for lenge siden, og det blir fult hus) pluss at jeg skal på ferie hvor de jeg reiser med er glade i å ta en fest, og jeg VET de blir reaksjoner dersom jeg ikke har en vanntett "forklaring" på hvorfor jeg er avholds på hele turen, så må finne på noe lurt for å dekke over og unngå spørsmål. Noen som sitter inne med noen tjuvtriks?? ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg syntes også det er litt tidlig å fortelle noe, så på julaften sa jeg at jeg hadde tatt migrene medisin. så hva skal jeg si på nyttårsaften? skal jo være med de samme folkene. Kan ikke akkurat skylde på det igjen...

vanskelig greier dette!

Håper at du snart kommer mer over på glede siden! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet om ei som kjøpte alkoholfritt, også byttet etikett - du kan jo prøve det :) Hvis ikke du gidder så mye styr er det kanskje like greit å bare si det, ellers blir det mye snakking bak ryggen din når du kommer opp med dårlige unnskyldinger på hvorfor du ikke drikker. Sjangsen for spontanabort er ikke så stor - jeg syntes iallefall at det letteste bare var å fortelle det til de som det ble naturlig å fortelle det til selv om det egentlig er "for tidlig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det så skal festen være hos deg selv. Så da kan du jo lage dine egne "drinker" (f.eks ha litt vann på en spritflaske så det ser ut som du bruker "ordentlig vare" i drinken. Evt få en medsammensvoren (samboer eller betrodd venninne) til å slå litt munkholm i et ølglass i skjul. Om du får tak i en vinflaske med skrukork, så kan du helle over alkoholfri vin/druesaft eller annet som ligner i fargen over på flaska (det hadde jeg suksess med i forrige svangerskap, ingen som mistenkte noe som helst).

Det var også i førjulstider i forrige svangerskap og under firmatilstelning da så hentet jeg meg en øl, gikk på do og helte ca halvparten i vasken. Dersom noen kom og skulle skåle, så tok jeg en nesten umerkelig "nippeslurk". Hadde også et par venninner som bestilte øl for meg når vi var ute (munkholm i vanlig ølglass).

Om dere skal på restaurant på turen deres, så kan du jo prøve å snike deg bortom servitøren og be h*n servere deg alkoholfri øl/vin når du bestiller, så slipper du å ha unnskyldning for å være avholds hver dag i alle fall.

Mange måter å gjøre det på, men er aller lettest med en medhjelper eller to.

Er litt dumt egentlig at man skal måtte ha unnskyldninger for ikke å drikke.

Nå har jeg jobb som er litt unna der jeg bor, så ved tilstelninger med jobb, så kan jeg unnskylde meg med at jeg kjører og at det ble stress å ta buss i alle fall :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...