Gå til innhold

Ble redd for fostervannsemboli jeg nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter det som skjedde på kongsvinger syehus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det er ikke noe å være redd for.

Det er uansett ikke noe du kan gjøre fra eller til. Unntatt å ikke få unger.

Skrevet

Kanskje merkelig spørsmål, men er det umulig å få dette ved keisersnitt da? Ut fra forklaringene jeg har lest skjer det under pressriene, og de har man jo ikke ved et planlagt ks.

Skrevet

men hva er det for noe egentlig?

Skrevet

Det er svært sjelden noen rammes av dette og heller ikke noe legene kan forutse.

Skrevet

Dette er noe som skjer utrolig sjelden, så egentlig burde du ikke være redd for det. Sjansen for at det skal skje med DEG er forsvinnende liten!

Skrevet

Jeg er glad jeg ikke har tatt fostervannsprøve da det visstnok kan være en mulig sammenheng.

Og siden vannet tydeligvis kan lekke ut av det hullet - hva med gamle KS sår på livmora..

Skrevet

Man kan ikke gå rundt å være redd for alt som måtte dukke opp i nyhetene, da hadde man blitt smågal.

Det skjer dessverre, men det er veldig sjeldent.

Skrevet

Tror det e en type blodpropp tror jeg. Som blir laget i fostervannet og går til lungene. Skjer ved pressriene evt.

Skrevet

Seriøst???

Det er over 60 000 fødsler her i landet på et år og av disse er det 1-2 tilfeller hvor mor omkommer ved fødselen. Hvorfor i all verden skulle dette tilfeldigvis være deg?

Regner med du ikke våger kjøre bil, gå over gata eller drive med andre livsfarlige aktiviteter?

Skrevet

Ja det er tragisk, men det nytter ikke å mure seg inne over alt som KAN skje. Da vil livet bare fyke forbi og man får det ikke med seg. Ja, det er farlig å leve, men det er SÅ verdt det! Alt man kan oppleve, alt man får erfare, alle man får møtt. Hvis man skal gå rundt og være redd for at alt kan skje så er det ikke lenger noe som er verken trygt eller moro. Selv om du skulle gjemt deg i en seng med dyna over hodet kan fortsatt bunnen falle ut.

Dette er noe som skjer i så utrolig få tilfeller at å være bekymret for det blir som å gå rundt å være redd for å få en meteor i hodet. Som nevnt over her, det er mye mer sannsynlig å bli påkjørt i trafikken. Eller truffet av lynet.

Det beste er faktisk å slutte og lese avisene - i alle fall de verste overskriftene i de største tabloidene. Media livnærer seg på krigstyper og folks nysgjerrighet og frykt.

Nei, løft hodet, smil til verden og nyt tiden, menneskene og eventyrene - både de som har vært og de som venter i framtiden :)

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg fikk fostervannsemboli under min 3 fødsel.Både jeg og min søn overlevde.Anbefaler ikke og lese om det!!.Men gled dere over gravidteten for dette er så utrolig sjeldent!For overlegen som behandlet meg var dette hans eneste tilfelle,og han hadde jobbet som overlege i 25år v riksen.Jeg hadde hatt 2normale fødsler før dette,og aldri hørt om dette.Gikk veldig fort når det skjedde og selvsagt meget takknemlig for at både jeg og min sønn lever.Ingen men etter dette,og kunne tenkt meg et barn til;) Nyt babystunden i magen alle gravide.Sjansen for at man får en normal føsel er så mye større enn at ting går galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...